Jag tänke unna mig en ny skruvdragare i julklapp :)!

Ni som har koll, finns det några bra jul-erbjudanden på marknaden som jag kan hugga på?

Kravet är att det inte är något plastigt skräp utan känns lite mer gediget!

/Östen

S
Är det en verkligen en skruvdragare du vill ha? Eller borrmaskin?

Rusta har just nu kampanj på en DEWALT borrmaskin för under tusenlappen. Jag har själv en sådan i arbetet sedan 5-6 år och har ännu inte slitit ut den.

Dewalt är ju bra men deras batterier kan vara ganska kass, vi har fått köpa ganska många nya på jobbet pga att dom satts i laddaren direkt efter användning.
Man får inte ladda varma batterier för då blir dom förstörda.

Dewalt kanske har löst detta problem nu.

Jag har en Milwaukee 18 V med slag och den har jag plågat rejält men den funkar bra än.
Jag har nog inte använt min vanliga sladdmaskin mer än ett par ggr på tre år sen jag köpte min Milwaukee.

Laddaren har även koll på batteritemperaturen och börjar inte ladda innan det har svalnat.

HEJ
Dewalten
Ha koll på Amp. styrkan. 2 Amp. på K-rauta + väska 1.300 kr
MVH

Om du nu vill ha en skruvdragare och inte en borrmaskin så klarar du dig i 95% av fallen med en Bosch GSR 10.8 V-LI. Fyndas för 1370:- inkl 2 batterier och väska (och hölster!) på www.drift-underhall.se. Har man en gång testat vill man inte skruva med något annat :)

Stefan

S
vedeldaren skrev:
Dewalt är ju bra men deras batterier kan vara ganska kass, vi har fått köpa ganska många nya på jobbet pga att dom satts i laddaren direkt efter användning.
Det där har jag aldrig märkt av men däremot kan de bli dåliga om de får sitta i laddaren för länge.

Kolla noga med DeWalt från Rusta och liknande, de går inte att jämföra med de "vanliga" maskinerna för mer pengar. Det är faktiskt skillnad på DeWalt och DeWalt. Jag kan helt klart rekommendera AEG BS12X, den blev bäst i test i DN test. De testa bla. Hitachi, Makita, Dewalt, Bosch mm.

Någon kampanj nu
Makita 6317D med 2st 2.6AH batterier
2399kr
Bra pris tycker jag

Ännu bättre kampanj, AEG BS12X, 2 batterier på 3.0 Ah. Endast 1895 kr :D

Vore ju käckt om man talade om var kampanjen är. ;)

He, he show me the money ;D. Nej jag skojar bara, Specma Component i Umeå kör den kampanjen. Jag jobbar där så jag kan skicka om det behövs

JockeR skrev:
Sprang på detta erbjudande på Blocket (företag som säljer)

[länk]
Blå Bosch GSR 12V "Basic" + 2x 2.0Ah NiMH batterier
1495:- inkl. moms (+frakt om man inte bor i Kalix ;) )
Det är en ren kampanjmaskin som inte finns i Boschs ordinarie sortiment. (Har debatterats i tidiagre inlägg). Enkel plastchuck utan spindellås, lägre dragstyrka, made in Malaysia. Behöver absolut inte vara en dålig maskin för det. Den är liten, lätt och smidig. Men att som företaget Lindeholms påstår att ordinariepris är 2995 kr är ju rent skrattretande.

Ahaa, se där!
Vad bra att detta forumet finns och att vi hjälps åt att ta reda på grejer!  :)

Jag tänkte inte alls på det när jag såg annonsen.

/ Jocke

JockeR skrev:
Sprang på detta erbjudande på Blocket (företag som säljer)

[länk]

Blå Bosch GSR 12V "Basic" + 2x 2.0Ah NiMH batterier

1495:- inkl. moms (+frakt om man inte bor i Kalix ;) )
Har för mig att även K-rauta kränger denna maskinen för samma pris. Den är förresten hoptejpad i Singapore eller Filipinerna...en Bosch Blå! ..skamligt...

f'låt, såg inte ab-cd's inlägg. :-[

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.