osiris skrev:
That escalated quickly!

Gränsar nog till anmälningsbart för hot (han säger sig planera hemfridsbrott). Rekommenderar förstås inte det som åtgärd :). Säker en hel del kunder som blir skrämda av sånt där skit.
Kan man säga, han vägrar att erkänna att det är ett hafsjobb och HELA fakturan skall in!

Jag pratade med en väldigt trevlig och kunnig dam idag på Konsument Göteborg och hon tyckte bla att jag iaf skall snacka med polisen och så blir det imorgon när dom har öppet lite senare.

Redigerat:
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Yrrol skrev:
Jag förstår känslan att inte vilja ta konfrontationer via telefon,
men det finns bra appar till telefoner som låter dig spela in samtal.
Ladda hem, installera och prata med honom så kommer du ha lika mycket bevis som via mailen.
Tack för tipset! Den får väl användas nästa gång jag anlitar en hantverkare... ;)

lbgu skrev:
Läge att byta lås, den där hantverkaren verkar ju vara rätt knepig. Även ifall han lämnar tillbaks nyckeln så kan han ju tagit kopia.
Ja det verkar kanske vettigt egentligen... får se vad polisen säger imorgon för nån jäkla ordning får det bli på detta!

Jag hade bytt lås oavsett.
Nyckeln kan vara kopierad sen låter det nån som inte drar sig för att dra saker till sin spets.
Även fast han kanske inte går in i din bostad och "återställer" den kanske nån annan går in och gör nått annat/stjäl

Kolla först med föreningen om det är en Brf eller med en nyckel tillverkare om din nyckel är kopieringsskyddad är den det är det nog lugnt

nino skrev:
Kolla först med föreningen om det är en Brf eller med en nyckel tillverkare om din nyckel är kopieringsskyddad är den det är det nog lugnt
Är det verkligen något man kan lita på? Har för mig att jag har hört att det är relativt lätt att få även sådana nycklar kopierade.

Ok det är mer än jag vet... trodde det var säkert
Förhoppningsvis så är det bara snack från hans sida men man vet ju aldrig, blir ju olustigt hur det än är

tommib
Byt lås, oavsett vad ev BRF säger. Det går alltid att fixa i efterhand. Bara vetskapen om att ha gjort det och att hantverkarens hot är tomma skulle göra att jag mådde bättre.

Cylindrar är billiga och enkla att byta. Är det bara en dörr det gäller kan du köpa cylinder på vilket byggvaruhus som helst.

Golvet är naturligtvis undermåligt gjort. Har själv bytt golv nyligen och då lagt ett billigt laminatgolv från Bauhaus. Inte ett ord till gnäll från hantverkarna (från Polen, om det betyder något) och utmärkt kvalitet på arbetet. De lyckades till och med klicka i golvet baklänges på ett ställe där vi var tvungna att börja på mitten.

Hantverkaren verka ha kört enklast möjliga vid läggning av det golvet. Börjat utmed ena väggen med hel plankbredd och sen bara kört på och märkt att sista plankraden varit lite för kort. Det riktiga är att först mäta golvet, för att undvika såna här glipor i slutet. OK, det blir lite mer jobb, att såga både första och sista raden, men är det någon med yrkesheder så gör den det.

Nu har du fixat det själv och skall givetvis hålla inne beloppet, eftersom hantverkaren hellre hotar med hemfridsbrott, än åtgärdar fuskjobb.

Att hantverkaren är sur på det 'billiga' golvet handlar säkert till stor del om att han är sur för att han missat ett antal lättförtjänta tusenlappar som han kunnat tjäna på mellanskillnaden om han fått köpa in golvet åt TS.

• Gilla
MagHam och 1 till
  • Laddar…
Väggmöte med dekorativ tapet och parkettgolv som ligger i olika riktningar separerade av en golvlist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dåligt utförd golvlistning där en vit vägg möter ett golv med ljusbruna träplankor i olika mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Troligen har han gjort precis som thomas33 skriver men jag undrar över dina bilder där golvet ligger i olika riktningar men som jag tolkar dig är båda bilder på "kvartsstavsväggen" ?

Glipor som ibland oundvikligen uppstår vid karmar eller andra saker där det inte är möjligt att lösa det på annat vis så finns det speciella mjukfogar i olika kulörter som man kan använda och personligen tycker jag oftast det blir bättre än att låta lister sticka ut utanför dörrhålen.

EDIT:
Tror att jag misstolkade dig och att den andra bilden visar väggen sidan om... sorry. ;)
Uselt dåligt gjort oavsett och att hota om att utnyttja sitt läge med att man har kvar kundens nyckel är nog det lägsta man kan göra.
Dock hade jag ju föredragit att mötas öga mot öga och reda upp situationen för mail är bra i vissa lägen men ganska lätt att missförstå varandra också.

Redigerat:
hej.
Snickare här. Vilket fuskjobb. Herremin jösses, noll yrkesstolthet över huvudtaget. Så där skitdåligt kan man inte ens göra om man skulle försöka. Rent skitsnack från hans sida att gnälla på sneda och buktiga väggar. Det är just därför man anlitar proffs, för att just få det perfekt vid buktiga sneda väggar. Han var heltenkelt odudlig och inte ens värd byxorna han går i.

Berätta hur det slutade mellan er.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.