28 983 läst · 29 svar
29k läst
29 svar
Bra Klippare för branta backar
Skalman65 skrev:
Om de bara har kört den i höstblött gräs, så kan jag lova att det blir stor skillnad till sommaren.
Annars finns ju terräng-kitet: http://www.gplshop.se/automower-tillbehor/terrang-kit-automower-320-330x.php
//Lasse
Redigerat:
Då kommer den kunna köra så brant som den tycker att den är på rätt köl.Skalman65 skrev:
Blir det för brant så lättar framhjulen och den stannar för att den tycker den är upp och ner
Är gräsmattan torr och fin gör min så även utan terrängkitt.
Blev lite intresserad då jag har en backe som är lite för brant, vilket gör att jag måste köra ena sidan av huset som biyta och bära klipparen därifrånBerget skrev:
När jag tittar på specen för stigan så är den 45%.
Kan den gå brantare ändå med styrsel och utan att tycka att den är upp och ner?
Min 325 klarar 29,7° lutning uppmätt en digital vinkelmätare. Det kan hända om den kommer ifrån ett ogynnsamt läge att den stänger av kniven tillfälligt. Men när den kommer från ett annat håll så klipper den igen så detta är inget problem.
Produkter som diskuteras: "vinkelmätare"
Vinkelmätare
Vinkelmätare är ett praktiskt verktyg som hjälper till att exakt mäta och överföra vinklar. Detta verktyg är användbart i en mängd olika scenarier, från byggprojekt till precisionshantverk. Många moderna vinkelmätare erbjuder digitala
Läs mer
Jag har tagit fram dubbskivor i rostfri plåt till Hva Am som man skruvar fast på insidan av hjulen i en befintlig hålbild, dubbarna sticker ut några millimeter utanför däcket och gör att man får bra fäste och klara en brantare lutning än vad som är tänkt.
Har själv en brant där den klättrar upp utan vidare sen jag monterade dit dessa.
Hör av dig till mig på bending76@hotmail.com om du är intresserad.
Mvh
Har själv en brant där den klättrar upp utan vidare sen jag monterade dit dessa.
Mvh
Har du ändrat programvaran då och hur får du ner fronten?Olaho76 skrev:Jag har tagit fram dubbskivor i rostfri plåt till Hva Am som man skruvar fast på insidan av hjulen i en befintlig hålbild, dubbarna sticker ut några millimeter utanför däcket och gör att man får bra fäste och klara en brantare lutning än vad som är tänkt.
Mvh
Du tänker kanske på i extrema lutningar? Att roboten säger ifrån pga lutningen trots att den orka gå uppför? Så kanske de kan va i extrema fall men i mitt fall så klarade den inte av min slänt innan, den halkade ner ofta, framförallt vid blött gräs, men efter montering av dubbskivorna så har de gått bra hela sommarn
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Varför dör min åkgräsklippare när jag lägger i växel?
Trädgårdsmaskiner -
Har problem hur jag ska planera för min robotklippare
Robotgräsklippare -
Vad har jag för typ av gräsklippare?
Trädgårdsmaskiner -
Vilken batterigräsklippare för små ytor?
Trädgårdsmaskiner -
5 billiga robotgräsklippare - det här får du för pengarna
Artikelkommentarer