A Assassen skrev:
Är 24vDC, så om du växlat +/- så funkar det inte. Testa mät/växla eller om du tvinnat ihop fel par
Nog finns där kräm, men knappast några 24 volt! Säker på att det ska vara så hög spänning i en lcd-display och en termometer?

Lyckades iaf inte få nåt stabilt värde på multimetern (är som sagt rudis) men min tungspets säger att det är som ett 1.5 voltsbatteri. Möjligen 3 volt, inte mer. Strömstyrka - ingen aning!

Har skiftat plats på sladdarna i rumsenheten, men fortfarande heldöd. Då ledningarna är färgkodade har jag tvinnat samma i båda ändar (blå/brun och gul/orange). Så det är inte knas.

Kan det vara för "tunn" koppartråd -knappast va?

J joju38 skrev:
Nog finns där kräm, men knappast några 24 volt! Säker på att det ska vara så hög spänning i en lcd-display och en termometer?

Lyckades iaf inte få nåt stabilt värde på multimetern (är som sagt rudis) men min tungspets säger att det är som ett 1.5 voltsbatteri. Möjligen 3 volt, inte mer. Strömstyrka - ingen aning!

Har skiftat plats på sladdarna i rumsenheten, men fortfarande heldöd. Då ledningarna är färgkodade har jag tvinnat samma i båda ändar (blå/brun och gul/orange). Så det är inte knas.

Kan det vara för "tunn" koppartråd -knappast va?
Jag var tvungen att nollställa hela pumpen och göra om hela konfigurationen från början, då kunde man lägga in rumsgivaren direkt. För det funkade inte för mig att göra det i efterhand.
Jag trodde jag hade kopplat fel, men det var bara göra om allt ifrån början så fungerade det.
Värt att prova i alla fall.

Nu hoppade den igång utan att jag egentligen ändrat nåt! Då återstår att ta reda på hur en CR10 fungerar och påverkar driften. Lyckades iaf någotsånär följa den utmärkta beskrivningen ovan hur man gifter ihop den med pannan.

Till exempel: Hur ska man ställa värdet på rumsgivarpåverkan? Default verkar vara "av".
Digital termostat med LCD-display, inställningsmeny, reglerar rumstemperaturen. Knappar och ratt för användarinteraktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och offset?
Digital termostat med display visar rumstemperatur-offset inställning i en skala från -10 till +10 Kelvin.
Skapa konto

Tack för all hjälp!

Redigerat:
G Grape skrev:
Nu funkar allt, Jätte Tack Assassen för all hjälp!!:)

Ritade hur jag kopplade här nedan, om någon annan vill göra samma sak.

efter inkopplingen gjorde jag som nedan: jag var tvungen att upprepa tills jag hittade rätt krets
1-håll knappen intryckt på rumsgivaren tills det visar A1
2-tryck en gång på knappen för att bekräfta det
3- Nu visas Fb, tryck på knappen igen
4- Välj krets H1.....H8 (här var jag osäker viken jag skulle välja..provade 1,2,3,4 fick error, på 5:funkade )

[bild]
Hej
Håller på med en sån nu på min IVT AirX men jag får fel kod hela tiden.
Min fråga är egentligen ska man göra en sån systemkalibrering grej i IVT också varje gång man väljer H1.....8 ??

A Adrian.x skrev:
Hej
Håller på med en sån nu på min IVT AirX men jag får fel kod hela tiden.
Min fråga är egentligen ska man göra en sån systemkalibrering grej i IVT också varje gång man väljer H1.....8 ??
Har nu testat alla H och får fortfarande fel......ställt in på Fb men får inte till det att fungera ändå

J joju38 skrev:
Nu hoppade den igång utan att jag egentligen ändrat nåt! Då återstår att ta reda på hur en CR10 fungerar och påverkar driften. Lyckades iaf någotsånär följa den utmärkta beskrivningen ovan hur man gifter ihop den med pannan.

Till exempel: Hur ska man ställa värdet på rumsgivarpåverkan? Default verkar vara "av".
[bild]

Och offset?
[bild]

Tack för all hjälp!
Hej! Fick du ordning på det här och vilka värden angav du?

Jag försöker slutföra installationen av Bosch AWM med pump Compress 7000, samt rumsrent CR10.
Har valt FB i rumsenheten CR10 och får felkod A11, men den nämns inte i manualen.
Får på AWM felmeddelande 3081 Konfigurationsfel:Fjärrstyrning används ej.
På AWM har jag angivit Nej på Rumsenhet så som det stod på infon fäst på pannan.
Någon som kan råda mig är jag tacksam

Har du kikat i manualen för CR10H? För antar det är den rumsgivaren du har?
Bild på en Bosch felkodstabell för CR10H, med felkoder och rekommenderade åtgärder.
Skapa konto

Samt har du följt detta? Du måste nog sätta rumsenhet som ja, annars aktiverar du aldrig funktionen.
Instruktionsmanual med steg-för-steg anvisningar om installation av rumsgivare för värme system.
Skapa konto

Tack för din snabba respons.
Tror jag har en CR10 (inte H) och båda går att välja i pannan. Jag gjorde det först och fick då felkod (går bara ha pannan panel som reglerenhet) Läste sedan på en lapp som var fäst direkt på pannan att man bl.a skulle välja Nej på rumsenhet och då försvann den tidigare felkoden.
Lagt in fb (fjärrbetjäning) på CR10 vilket stod på samma lapp.
Min svenska manual har inte med A11 som felkod, vilket jag ser din ha.
Fick alltså fel på bägge prövade sätt 😓

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.