Vad är det för ett rött vred som saknas på den nya modellen?
 
Gimbal skrev:
Vad är det för ett rött vred som saknas på den nya modellen?
"Nyckeln", kan tas bort. Funkar som en startspärr, bryter strömmen. Vrider alltid av det när jag förvarar den i friggeboden.
 
Eriksgatan
"Startnyckeln". Om inte den är i får inte klipparens motorer ström. Egentligen borde jag ha tagit ur den vid fotograferingen av 2012:an enligt rekommendationerna, men vad gör man inte för lite vardagsedge...
 
M J skrev:
Själva skruvbytet torde vara av rent praktisk orsak för att underlätta för konsumenterna att byta knivar själva. Finns där verkligen en skillnad ljudmässigt så framgår det inte av något som går att se på utsidan...
Jag tycker då de nya skruvarna ser ut att ha en skalle som är både lägre och med mindre diameter, vilket ju faktiskt kan bidra till något lägre luftmotstånd och därmed ljud. Det som är synd är att det inte är torx längre då skruvarna efter några månader blir ganska slitna, om man inte har hasplåt som HQ, och då kan vara svåra att skruva upp om det är stjärn- eller spårskruv.
 
Är det någon som vet varför man anger 1000 kvm som största gräsyta för Indegon. Enligt uppgift kan den ju hantera 450 m begränsningslina och så snabbt och effektivt som den klipper borde den ju kunna hinna med större ytor. Det enda jag tänker kan begränsa den är hur stor yta den kan kartera och spara i sitt minne så är det kanske där begränsningen ligger?
 
Eriksgatan
Det finns förstås inget som hindrar att man sätter i sina favoritskruvar... 2012:ans knivskruvar var rostiga efter 4 veckors användande. De långa spikarna som skall fästa laddstationen i marken och som man lätt kan tro är galvaniserade var rostiga redan efter 2 veckor och svårt rostangripna efter en vinter. Inte för att det har jättestor betydelse men om det är samma inköpare som har specat krav på de mindre synliga metallerna inuti klipparen så är det käckt med de 3 års garanti som man får på Hornbach.
 
Eriksgatan
MBygga skrev:
Är det någon som vet varför man anger 1000 kvm som största gräsyta för Indegon. Enligt uppgift kan den ju hantera 450 m begränsningslina och så snabbt och effektivt som den klipper borde den ju kunna hinna med större ytor. Det enda jag tänker kan begränsa den är hur stor yta den kan kartera och spara i sitt minne så är det kanske där begränsningen ligger?
Kan vara så, men min profession säger mig att det lika gärna kan var av produktstrategiskäl. Det har ju förståtts att en Indego 20 är tänkt att lanseras framöver och något måste de ju ha som skiljer. Klippdelen och intelligensen kommer kanske inte att hända så mycket med för den är bra som den är. GPS:en kanske de lyckas få fungerande så att man t ex kan välja att den åker och klipper olika gräsområden olika dagar (dela med grannen). Klipparen är ju redan snabb och klipper våra 800 m2 på under 1 dag. Så för att sälja till de få som har större gräsytor än 1000 m2 gör man väl så att man sätter ev. i ett större batteri, ändrar namn och något färgelement, skriver 3000 m2 och ökar prislappen?
 
mortimer skrev:
För den som är sugen på att köpa i dagarna billigt (gäller t.om 22:e maj)
[länk]
(OBS!Dock beställnignsvara !)

10.079kr
Gäller Hornbachs prisgaranti mot detta? Isf kan vi väl få köpa den för 9071:-
 
Ja, tänkte detsamma. Prisgarantin gäller väl 30 dagar. Förste som har kontakt med Hornbach får skriva här om hur de ställer sig till 10% rabatt mot ett tillfälligt erbjudande.
 
Hagi i GAIS skrev:
Så,då har grannen varit och köpt en för 9071:- på Hornbach. :)
Var det prisgarantin mot Cheapy´s erbjudande som de har till 22/5 ??
 
Japp det var mot Cheapy dom körde prisgarantin. Grannen hade tänkt köpa på Cheapy men jag ringde och sa till honom och åka till Hornbach ist.
Han var ändå på Hisingen så han blev glad :)
Som sagt...9071:-
 
Eriksgatan
Bor man på vackra Hisingen gläds man förstås åt att slippa behöva lämna vår kära ö - Göteborgs och Häckens vagga :)
 
Tråden är lång och jag får vecka ursäkt om min fråga redan besvarats.

Begränsningstråden skall placeras 35 cm från kant. Hur lång över tråden kan den klippa?

Hur nära en fast kant klipper den?
 
M J skrev:
Bosch har aldrig problem med någon annan, bara andra märken som får problem med Bosch vad jag förstått. ;)
Antar att en Bosch går bra bredvid en Bosch då? Någon som vet om det är så att även en HQ Automower då får problem med en Bosch som granne?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.