hullingen skrev:
En tråd till billiga knivar, fraktfritt
[länk]
Från en dryg hundring till 189kr. Det var ju synd att man inte han beställa en reservuppsättning.

Finns det något annat ställe med vettigt pris ?
 
Jula tar 129:-
 
Min Indego började att uppträda konstigt igår, helt plötsligt stod den mitt på gräsmattan med felet Knapp 2 nertryckt för länge och så skulle man trycka färdig, inget hände dock utan den var helt låst, så det var bara att ta ut den röda nyckeln och bära Indegon till ladd stationen.

I med nyckeln igen och starta inget hände ingen display tändes.. ok, då ringer jag supporten klockan var 17.40 inget svar.

I morse gick jag förbi maskinen och tryckte på en knapp då startade displayen och jag fick den till att börja klippa och ladda som vanligt i 2 omgångar sedan stod den med samma larm igen som inte gick att ta sig förbi.

Ringde supporten som svarade 12.30 , supporten sa till slut att det var bara till att lämna in den för service.

Tråkigt att behöva skicka iväg en 14 dagar gammal maskin för service istället för att få den utbytt direkt.

Någon som råkat ut för samma fel?
 
johan119 skrev:
Min Indego började att uppträda konstigt igår, helt plötsligt stod den mitt på gräsmattan med felet Knapp 2 nertryckt för länge och så skulle man trycka färdig, inget hände dock utan den var helt låst, så det var bara att ta ut den röda nyckeln och bära Indegon till ladd stationen.

I med nyckeln igen och starta inget hände ingen display tändes.. ok, då ringer jag supporten klockan var 17.40 inget svar.

I morse gick jag förbi maskinen och tryckte på en knapp då startade displayen och jag fick den till att börja klippa och ladda som vanligt i 2 omgångar sedan stod den med samma larm igen som inte gick att ta sig förbi.

Ringde supporten som svarade 12.30 , supporten sa till slut att det var bara till att lämna in den för service.

Tråkigt att behöva skicka iväg en 14 dagar gammal maskin för service istället för att få den utbytt direkt.

Någon som råkat ut för samma fel?
Välkommen till klubben med de ständiga problemen kring Indegon. Var o hämtade en Gardena R160 tidigare idag som ska installeras till helgen efter förra säsongens katastrof med min Indego.
 
mortimer skrev:
Välkommen till klubben med de ständiga problemen kring Indegon. Var o hämtade en Gardena R160 tidigare idag som ska installeras till helgen efter förra säsongens katastrof med min Indego.
Jag kan inte ha någon annan än Indego eftersom min granne har en sådan som störde ut min Landroid jag hade innan.

Vad får dig att tro att Gardena är bättre?
 
mortimer skrev:
Välkommen till klubben med de ständiga problemen kring Indegon. Var o hämtade en Gardena R160 tidigare idag som ska installeras till helgen efter förra säsongens katastrof med min Indego.
Egen suksess er bra, andre sin fiasko er heller inte så ille ....
 
johan119 skrev:
Jag kan inte ha någon annan än Indego eftersom min granne har en sådan som störde ut min Landroid jag hade innan.

Vad får dig att tro att Gardena är bättre?
Inget kan bli sämre än Indegon. Vågar nog allt påstå att de flesta märken som diskuteras på detta forum (Landroid, Honda, Stiga, HQ, Gardena m.fl) är ljusår bättre än Indegon.
Kan inte minnas jag läst att merparten hos de andra tillverkarna tappar hjulen, transformator som är kass, dånar mer än vad specen säger, inte startar upp korrekt, delar går isönder vid service(tänker på stödpinnarna vid hjulen), basstation som flyttas vid dockning succesivt trots korrekt infästning i marken m.m..
 
mortimer skrev:
Inget kan bli sämre än Indegon. Vågar nog allt påstå att de flesta märken som diskuteras på detta forum (Landroid, Honda, Stiga, HQ, Gardena m.fl) är ljusår bättre än Indegon.
Kan inte minnas jag läst att merparten hos de andra tillverkarna tappar hjulen, transformator som är kass, dånar mer än vad specen säger, inte startar upp korrekt, delar går isönder vid service(tänker på stödpinnarna vid hjulen), basstation som flyttas vid dockning succesivt trots korrekt infästning i marken m.m..
Det är mycket gnäll från dig Mortimer som inte ens har en Indego klippare längre, inte ett positivt inlägg.
Önskar dig lycka till med din Gardena och naturligtvis kommer den att funka till 100%.
Bättre att du byter tråd... Och pratar med dina Gardena vänner nu.
 
  • Gilla
Bosse Indego och 4 till
  • Laddar…
F1Alex skrev:
Det är mycket gnäll från dig Mortimer som inte ens har en Indego klippare längre, inte ett positivt inlägg.
Önskar dig lycka till med din Gardena och naturligtvis kommer den att funka till 100%.
Bättre att du byter tråd... Och pratar med dina Gardena vänner nu.
Forumet är väl till stor del till för att dela med sig av sina erfarenheter till de som är på väg att göra en dålig investering, eller hur ? Och det är också ett fritt land och någorlunda fritt forum sålänge man håller sig till vissa regler. Övertygad om att alla robotgräsklippare har någon del som inte fungerar helt perfekt och till 100%.

Att du i sin tur inte tycker om alla inlägg är ju ditt problem.

Men men, kul o följa hur många som fortfarande tror på produkten.
 
  • Gilla
Waxinator och 1 till
  • Laddar…
mortimer skrev:
Forumet är väl till stor del till för att dela med sig av sina erfarenheter till de som är på väg att göra en dålig investering, eller hur ? Och det är också ett fritt land och någorlunda fritt forum sålänge man håller sig till vissa regler. Övertygad om att alla robotgräsklippare har någon del som inte fungerar helt perfekt och till 100%.

Att du i sin tur inte tycker om alla inlägg är ju ditt problem.

Men men, kul o följa hur många som fortfarande tror på produkten.
Ne helt fel, varför skulle det vara en dålig investering, köpt 2st Indego med 1års mellanrum och båda klipper idag som dom skall.
Det enda som jag inte gillar här är dina negativa inlägg om en produkt som du inte har haft på väldigt länge.
 
F1Alex skrev:
Ne helt fel, varför skulle det vara en dålig investering, köpt 2st Indego med 1års mellanrum och båda klipper idag som dom skall.
Det enda som jag inte gillar här är dina negativa inlägg om en produkt som du inte har haft på väldigt länge.
Skippa dessa inlägg, de för inte tråden framåt. Det gör iofs inte detta inlägg heller.
 
  • Gilla
Toomaster
  • Laddar…
mortimer skrev:
Inget kan bli sämre än Indegon. Vågar nog allt påstå att de flesta märken som diskuteras på detta forum (Landroid, Honda, Stiga, HQ, Gardena m.fl) är ljusår bättre än Indegon.
Kan inte minnas jag läst att merparten hos de andra tillverkarna tappar hjulen, transformator som är kass, dånar mer än vad specen säger, inte startar upp korrekt, delar går isönder vid service(tänker på stödpinnarna vid hjulen), basstation som flyttas vid dockning succesivt trots korrekt infästning i marken m.m..
På min Landroid fick jag transformatorn utbytt, nytt batteri innan 1 år hade gått men jag skrev inte om det på forumet för jag tyckte att servicen fungerade utmärkt.

Jag följde den första Landroid tråden väldigt noggrant eftersom jag hade en själv och kunde kostatera att det skrevs väldigt mycket skit. typ. att den "lärde" sig gräsmattan och att den var framtids säker eftersom den var uppgraderingsbar.... jovisst... in my ass.

Vissa skrev att de hade kontakt med utvecklarna på Positec som gör Landroiden och kom med "inside information" :confused:

Jag har lämnat den tråden nu eftersom jag inte använder min Landroid mer, men skulle inte drömma om att skriva skit om den, Landroid är tyst och funkar jättebra för dem som inte har en Bosch som granne, förresten enligt Positec så har alla tillverkare problem med att ha Bosch som granne så jag hoppas att inte din granne har en Bosch.

Men Bosch är den smartaste robotklipparen vad jag vet och det skulle vara konstigt om de inte hade haft/har barnsjukdomar.
 
Redigerat:
  • Gilla
F1Alex och 1 till
  • Laddar…
mortimer skrev:
Inget kan bli sämre än Indegon. Vågar nog allt påstå att de flesta märken som diskuteras på detta forum (Landroid, Honda, Stiga, HQ, Gardena m.fl) är ljusår bättre än Indegon.
Kan inte minnas jag läst att merparten hos de andra tillverkarna tappar hjulen, transformator som är kass, dånar mer än vad specen säger, inte startar upp korrekt, delar går isönder vid service(tänker på stödpinnarna vid hjulen), basstation som flyttas vid dockning succesivt trots korrekt infästning i marken m.m..
Problemet är väll dock att har man redan köpt en Indego så är det bara inte att lämna tillbaka den för att man inte är nöjd utan man får väll försöka "stå ut" med den.

Jag har inte haft några större problem med den bortsett från "brölandet" vilket jag åtgärdat själv än så länge. Dock skulle jag faktiskt mer än gärna lämna tillbaka den för att köpa något annat, mestadels beroende på ljudnivån på den.

För min del så ser jag inte logiken med att den klipper som i mitt fall på 3,5 h jämfört med en slumpklippare som kanske kan göra jobbet på 8 h. Slumpklipparen kan jag köra nattetid pga utav lägre ljudnivå medans Indegon måste köras dagtid eftersom den låter så pass mycket. Då är hela vinsten borta med den snabba klipptiden tycker jag. Hellre 8 h nattkörning än 3,5 h på dagen.
Kväll/natt kan man låta en klippare gå 10-12 h utan att man märker av det medans 3,5 h på dagen är betydligt mer "störande".

Jag har provat att ljuddämpa den på alla sätt och viss utan märkbart resultat. Enda som återstår att pröva är att fylla utrymmet till drivmotererna med fett för att se om det hjälper. Dock har någon/några på forumet provat detta innan med tveksamt resultat.

Vet att en del lycktas reklamera sina klippare och fått pengar tillbaka. Ni som gjort detta får gärna skicka ett PM till mig och förklara hur ni gått tillväga.
 
peternicklas
johan119 skrev:
Vissa skrev att de hade kontakt med utvecklarna på Positec som gör Landroiden och kom med "inside information" :confused:
Detta stämmer fortfarande. Varför tror du att Landroid M 2.0 idag klipper gräset när den följer slingan hem för laddning?? Du kanske vill ha kontaktpersonens uppgifter! Det är marknadschefen i Italien!
I övrigt håller jag med.
Min kontakt med utvecklarna gjorde även så att jag fick information om den nya M 2.0 och att den täler att ha en HQ som granne, dock inte någon Bosch. Hade jag inte haft denna infon så hade jag köpt en Bosch, väldigt glad att det inte blev så!
 
Redigerat:
Jag vill inte skapa osämja på något sätt utan vill bara att de som läser tråden och går i tankarna att köpa måste få veta att det finns/funnits brister på många områden kring denna klipparen.
Nu släpper jag detta o lägger krutet på Gardenan här; om jag ens behöver skriva något om den här.

Lycka till på er alla med era Indego´s
 
  • Gilla
johan119
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.