1 160 340 läst · 6 151 svar
1160k läst
6,2k svar
Bosch Indego 10 robotklippare
TwinTitan skrev:
Martinbj skrev:
Ja min klipper mina ca 250m2 på en laddning med marginal.F1Alex skrev:
Svårt & säga. Specifikationen säger ca 1000m2 för Indego 10 & 1300m2 för Indego 13000 & max 450m kabel. Dessa 1000m2 bör den fixa på ca4h + laddtid som är ungefär lika lång. Så rent teoretiskt finns det ju säkert möjlighet att fixa den dubbla ytan. Frågan är om den klarar det rent praktiskt m.a.p. minnesmängd vs. mappning av gräsmattan, m.m.?Intressant fråga.Pizza_m79 skrev:
Var tvungen att släppa ut han, tyckte synd om han där han stod färdig kalibrerad och bara väntade på att få köra
Skillnaden som jag sett hittills är att den stannar kortare perioder vid kalibrering.
Skillnaden som jag sett hittills är att den stannar kortare perioder vid kalibrering.
Köpte min Indego förra våren och nu börjar det bli dags att ta ut den. Trots diverse småproblem så valde jag att inte skicka in den då jag efter ett tag lyckades att få den gå hyffsat.
Det jag däremot undrar är ni som lämnat in era. Är det service/reklamation/uppdatering av mjukvara eller varför och har ni fått betala något?
Det jag däremot undrar är ni som lämnat in era. Är det service/reklamation/uppdatering av mjukvara eller varför och har ni fått betala något?
Redigerat:
Du får läsa lite tidigare inlägg, står massor...KaLnAk skrev:Köpte min Indego förra våren och nu börjar det bli dags att ta ut den. Trots diverse småproblem så valde jag att inte skicka in den då jag efter ett tag lyckades att få den gå hyffsat.
Dom flesta har nog lämnat in sina Indego på grund av reklamation. Batteri laddare, bak och fram hjul, prog vara, bröl från klippning, klipptallrik osv. Har du köpt den senare version kommer du säkert att klara dig bättre.KaLnAk skrev:
Jag startade min idag kl14.00, den har nu snart klippt 1150m2 inne på andra laddningen... Tycker att den går bra nu trots att gräsmattan har 800st små hålor och kuperad terräng
F1Alex skrev:
Nu vet jag inte vad F1Alex menar med "shit". Men jag ser det som en bra prestation att fixa detta på 6h inkl. laddning. Det är ju liknande tid som en HQ305/Gardena R40LI fixar 200-250m2 på. Så grymt jobbat för att vara första körningen.Martinbj skrev:
Shit vad bra menade jag , kört indego i 2säsonger nu och detta blir tredje men den har aldrig varit så snabb. GRYMT!!!frav skrev: