Som sagt den fungerar och tvättar som den ska - tvätt och sköljmedel förbrukas enl plan
 
Har samma problem med min. Får göra rent vid pumparna och testa. Idos är så himla smidigt.
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Har samma problem med min. Får göra rent vid pumparna och testa. Idos är så himla smidigt.
Löste det sig för dig?
 
J jeric.cire skrev:
Löste det sig för dig?
Nej - problemet kvarstår - trist men maskinen funkar ju ändå
 
Gör rent pumparna och tvättmedelsfacket, jag brukar ta en diskborste och under lite vatten skrubba rent hålen i botten på pumparna.

Sedan det allra troligaste är att idos elektroniken ramlat ner och hänger i sina kablar.
Ta av locket på tvättmaskinen så sitter elektroniken bredvid tvättmedelsfacket på sidan, ska sitta med en liten plastkrok mot chassit, men den går alltid av så häng upp den med en kabelstripe och känn så alla kontakter sitter i riktigt. Brukar funka efter det 😊
 
  • Gilla
bjolu
  • Laddar…
axelito axelito skrev:
Gör rent pumparna och tvättmedelsfacket, jag brukar ta en diskborste och under lite vatten skrubba rent hålen i botten på pumparna.

Sedan det allra troligaste är att idos elektroniken ramlat ner och hänger i sina kablar.
Ta av locket på tvättmaskinen så sitter elektroniken bredvid tvättmedelsfacket på sidan, ska sitta med en liten plastkrok mot chassit, men den går alltid av så häng upp den med en kabelstripe och känn så alla kontakter sitter i riktigt. Brukar funka efter det 😊
Fortfarande samma problem här, hade hoppas tiden skulle lösa det - men sån tur hade jag inte.

Problemet uppstod efter hantverkare har flyttat tvättmaskinen, så något har ju hänt.

Har tagit av toppen:

Gällande elektroniken: Se bild. Både 1, 2 och 3 ser ut att hänga korrekt i chassit och känns inte att någon av kontakterna är lösa.

Gällande pumparna: Jag har rengjort tvättmedelsfacket och ventilen längst ner vid golvet. Men vad är de för pumpar du pratar om att man bör rengör?
 
  • Öppnad elektronisk enhet, möjligtvis en skrivare, med synliga interna komponenter och kablage. Numrerade delar med blå markering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Idos-pumparna är det som åsyftas. De som pumpar ur tvättmedel och sköljmedel. De behöver göras rent med jämna mellanrum.

Dock så är det oftast dem som ger upp, vi gav själva upp och köpte en annan maskin, och la till 5 års försäkring 😂 där vi erhåller en ny eller likvärdig maskin om den rasar inom 5 år.

Blev dock inte en Bosch denna gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.