Ja Li-ion batterier i tyskland är otroligt billiga, men tyvärr så är nimh/nicd dyrare nu.

Hitta denna butiken som har verktygsbatterier till bra priser på bl.a. Bosch GSR 12V batterier, om jag minns rätt ca 360:- + frakt. Är det någon som handlat av dem?
http://batteryclub.inkclub.com

Köpte batteri till en lite äldre digitalkamera samt videokamera därifrån och det har fungerat tillfredställande iaf. Hur det är med batterierna till verktyg låter jag vara osagt. Jag kan inte heller jämföra kvaliteten/laddningen/hållbarheten mot orginalbatterierna då dessa sedan länge varit slut/dåliga. Det enda jag kan säga är väl att dom verkar hålla ganska bra än så länge och räcka ungefär lika länge som orginalbatterierna gjorde när dom var fräscha. Men jag har bra haft dom några månader så hur länge dom håller framöver får väl tiden utvisa. Billigt var det iaf och jag kan använda grejerna igen så jag är nöjd såhär långt.

Överväger att prova ett par batterier till dragarna också som börjar ge upp nu.

jag ansluter mig till skaran som redan tipsat om tyska ebay. Billigt och bra, både på pirat och på orginalbatterier.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.