Har oxå fått problem med läckage,
På min så kommer det lite vatten på plasten som hänger ner på högra sidan. Vart läcker det för att de ska komma dit?

• Interiör av vitvara med synliga kablar och märkt läckageplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
nikasp
Du får nog köra nåt kort program och lägga dig och kolla.

Är nedre delen i rostfritt eller plast. Om det är plast så är det förmodligen läckage i skarven mellan det rostfria och plast botten. Ta av höger plåt så ser du

nikasp nikasp skrev:
Du får nog köra nåt kort program och lägga dig och kolla.
Har gjort det och sett att det kommer en droppe ibland på plasten på högersidan

Vonelffors Vonelffors skrev:
Är nedre delen i rostfritt eller plast. Om det är plast så är det förmodligen läckage i skarven mellan det rostfria och plast botten. Ta av höger plåt så ser du
Botten är plast. Du menar det rostfria på väggen i diskmaskinen och botten?
Får dra ur och skruva isär lite mer o kolla.

*edit
Tog bort sidan och det är som du säger.
Vad kan man göra åt detta?

• Öppen diskmaskin med avtagen sida som visar inre komponenter och kabeldragning under en våt, svart yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Du borde ha en repsats som heter 11022595 tub leakage. Sök på din modell. Annars skulle jag säga skroten.

Vonelffors Vonelffors skrev:
Du borde ha en repsats som heter 11022595 tub leakage. Sök på din modell. Annars skulle jag säga skroten.
Verkar som att plasten buktar ut i en båge. Förmodligen pga värme, så det läckte på mitten. Spände in plasten så den är rak och nu verkar det inte läcka. Dum konstruktion.

A
Matteqt Matteqt skrev:
Verkar som att plasten buktar ut i en båge. Förmodligen pga värme, så det läckte på mitten. Spände in plasten så den är rak och nu verkar det inte läcka. Dum konstruktion.
var lugn det kommer tillbaka, men visst är det en dum lösning med plast

Anonymiserad 137805 skrev:
jo det finns tom ett rep kitt för den skarven
Någon som har koll på vilket kit detta är?

A AndersE2 skrev:
Någon som har koll på vilket kit detta är?
12005744

returen returen skrev:
12005744
Den satsen är väl om man har rostfri botten men i min är det plastbotten. Det pratas om någon skarv mellan rostfri/plast på baksidan som skall kunna ställa till det.

A AndersE2 skrev:
Den satsen är väl om man har rostfri botten men i min är det plastbotten. Det pratas om någon skarv mellan rostfri/plast på baksidan som skall kunna ställa till det.
ha ha ha varför talade du inte om vilken maskin du har?
men tala nu om vart det läcker leta efter läckan den kan vara var som helst

returen returen skrev:
ha ha ha varför talade du inte om vilken maskin du har?
men tala nu om vart det läcker leta efter läckan den kan vara var som helst
Lite oklart, har kikat under körning men inte hittat någon läcka. Körde ett par program på eco och då var det inget vatten i botten men när jag testade 70gr så var det blött i tråget

nikasp
A AndersE2 skrev:
Lite oklart, har kikat under körning men inte hittat någon läcka. Körde ett par program på eco och då var det inget vatten i botten men när jag testade 70gr så var det blött i tråget
Jag var tvungen att skruva isär och fick ligga en lång stund men såg sedan var det läckte väldigt tydligt. Lägg dig bekvämt och lyssna på radio ett tag 😀

• Gilla
returen
  • Laddar…
A AndersE2 skrev:
det kittet du efterfrågar monteras på baksidan så dra fram maskinen och se om den läcker
vi vet ju inte vilken modell du har
men tänkbara källor för läckage är
spolarmsväxlare
saltbehållare
lungan
avloppslangen
anslutningar lungan
mm

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.