Alltså, vilken maskin man än väljer så får man kompromissa om man ska ha en maskin, och har man bara en så får man ta en ganska bred historia, eventuellt med luckor för något man gör sällan, t.ex. att blanda bruk.

Med allround menar jag inte något som ska ersätta en vanlig skruvdragare, då blir det pajas, men allt med sladd.

Jag tycker man kommer långt med en Bosch GBH 2-26. Det är en ganska stor maskin, men ändå behändig. Har borrning, borrhamring och bilning. Bra för en villaägare med skruvdragare. Finns nån mindre variant också GBH 2-22 tror jag.
Den kan gå att få in i prisintervallet under 2500kr med lite tur. (2-26:an alltså).

H
Tack för alla råden, och tagit till mig era syndpunkter, det hjälper till i beslutångesten :)

Har nu även tittat på Borrhammare Bosch GBH 2-26-DFR Professional och
Slagborrmaskin GSB 20-2 RE Professional.

Har också funderat på mina 2 andra alternativ, Makita och De Walt, De Walt har 2 växlar och inte Makitan, det borde väl vara till De Walts fördel

Ju mer man lär sig desto mer frågor ;)

Upprepar det jag tidigare skrivit
Det finns redan Best Tool omrörare och Bosch skruvdragare 14,4 VE-LI.

Behövs ett kraftigt Borr så att man kan använd detta fär hålsåging 105 mm,
ett tuffare borr som klarar av trä i första hand men också lite metall och betong.

H
Mr Handyman skrev:
Alltså, vilken maskin man än väljer så får man kompromissa om man ska ha en maskin, och har man bara en så får man ta en ganska bred historia, eventuellt med luckor för något man gör sällan, t.ex. att blanda bruk.

Med allround menar jag inte något som ska ersätta en vanlig skruvdragare, då blir det pajas, men allt med sladd.

Jag tycker man kommer långt med en Bosch GBH 2-26. Det är en ganska stor maskin, men ändå behändig. Har borrning, borrhamring och bilning. Bra för en villaägare med skruvdragare. Finns nån mindre variant också GBH 2-22 tror jag.
Den kan gå att få in i prisintervallet under 2500kr med lite tur. (2-26:an alltså).
Såg inte ditt inlägg förran jag la in mitt senaste inlägg :)

Tänkte inte på det, det borde vara ett säkert kort att skicka efter från UK. Och givetvis, att det behövs en snabbchuck som det ofta är med. Den annonseras ofta också med rätt mycket tillbehör på köpet vilket kan vara en bonus eftersom det är riktiga blå Bosch-tillbehör och inte mjuka tennbits eller spröda grafitbits som man ibland får med sig hem från affären...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.