13 365 läst · 31 svar
13k läst
31 svar
Borrmaskin/skruvdragare AEG BS 12 C LI
Kanon som skruvdragare men lite för vek för att borra med.
Jag var på Bauhaus i Göteborg igår (3:e okt) för att köpa en BS12 (den för 995kr) men alla AEG Litium-maskiner var bortplockade från hyllan. Enligt en säljare hade alla batterier i senaste sändningen haft ett fel som gjorde att de inte gick att ladda. Någon som har haft det här problemet?
Jag köpte en jag med. för ett tag sen så letade jag efter ett extra batteri. de var skit dyra. Milwaukie har ett batteri som passar för 1100 spänn. nu när bauhaus sålde ut de maskinerna så har jag dubbla dragare och laddare samt 3 batterier. nu är jag helt nöjd. AEG maskinen duger att borra med i nöd fall.
Bauhaus har konstant pris på 995 kr. Oförändrat sedan i vintras. Det är en bluff att de anger ordinarie pris till 2000 kr när de alltid säljer den för 995 kr eller mindre. (Även Jula, Clas Ohlson med fler har kört 995 kr till och från beroende på tillgång.)
Bauhaus hade riktig rea en sväng och då körde den AEG för 895 kr.
Så 995 kr får anses vara ordinarie pris och 895 kr som reapris. Det är en bra maskin men man ska inte tro att man gör ett jättefynd!
Bauhaus hade riktig rea en sväng och då körde den AEG för 895 kr.
Så 995 kr får anses vara ordinarie pris och 895 kr som reapris. Det är en bra maskin men man ska inte tro att man gör ett jättefynd!
Hej!
Min är nu 3-4 år gammal och batterierna har gjort sitt. Upptäckte precis att två nya batteri verkar vara dyrare än att köpa en helt ny maskin (och då ingår två batteri). Så att den har bra hållbarheten "tack vare industriellt växelhus av magnesium" är rätt ointressant, hållbarheten avgörs tyvärr av när batterierna lägger av. :-/
(Jag har den lite äldre varianten som är blå men med samma modellbeteckning.)
Någon som har sett billigare batterier någonstans?
Min är nu 3-4 år gammal och batterierna har gjort sitt. Upptäckte precis att två nya batteri verkar vara dyrare än att köpa en helt ny maskin (och då ingår två batteri). Så att den har bra hållbarheten "tack vare industriellt växelhus av magnesium" är rätt ointressant, hållbarheten avgörs tyvärr av när batterierna lägger av. :-/
(Jag har den lite äldre varianten som är blå men med samma modellbeteckning.)
Någon som har sett billigare batterier någonstans?