J jojo123 skrev:
Kolla min fotot , innan du börjar skruva så prova att knacka med en hammare på röret och det knä som finns under brytaren när pumpen går , inget att vara rädd för det håller , ( går det inte med mindre våld så till lite större ;) ) finns det lite skit så kan det släppa ,blir det bättre så blir det till att skruva
Knakat hårdare än jag egentligen vågat och gett utlopp för kvällens frustration men ser tyvärr mörkt ut

J
Vrid på den svarta åt plus kanske en centimeter märk på hur den står nu och provkör med att tappa lite vatten så pumpen startar

Låter som att pumpen går men trycket står still på stax över 2 bar

J
Hur mycket rinner det ur röret där ,kanske det rinner för mycket så pumpen inte kan orka få upp trycket , prova med att ta bort spolen på magneten , det sitter kanske en plastmutter utanför den fyrkantiga delen , den med rött markerad och bara dra bort
den med gul markering , lätt att sätta tillbaka

• Danfoss magnetventil med röd och gul markering för instruktion om justering.
J jojo123 skrev:
Hur mycket rinner det ur röret där ,kanske det rinner för mycket så pumpen inte kan orka få upp trycket , prova med att ta bort spolen på magneten , det sitter kanske en plastmutter utanför den fyrkantiga delen , den med rött markerad och bara dra bort
den med gul markering , lätt att sätta tillbaka

Sitter ingen magnetventil, dock en backventil. Tog isär röret innan och den verkar hålla tätt

J
Syns bättre nu , den jag menade är på röret från som kommer från pumpen och sitter mitt på till höger , är det ett rör som går ner till golvet där och ut i avloppet , kan vara 3 vägaren , har du någon ventil som går att stänga så inget vatten kan gå ut .
Den ska då sitta efter brytaren och stänga av mot allt , brytaren ska då stänga pumpen när trycket är uppe och den orkar det

Filtret ser aldeles brunt ut, när är det bytt ibland står det datum på dem.

J
Dags för kudden:dizzy: gäspig

J jojo123 skrev:
A Andy78 skrev:
Filtret ser aldeles brunt ut, när är det bytt ibland står det datum på dem.
Står tyvärr inget datum på det, flyttade in för en vecka sedan så har dålig koll på historiken tyvärr.

J jojo123 skrev:
Får bli samma här, tack så mycket för hjälpen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.