16 870 läst · 25 svar
17k läst
25 svar
Borohus Västergötland
Hej, vi står och väljer mellan ett västergötland och ett helt olikt hus kungsholm från Kungshus. Men som det ser ut i dag lutar det åt Västergötland. Vi tänker bygga i Åkersberga och funderar även på puts och att förhöja väggarna med 70 alt 110 cm. Tror du som har huset uppsatt att det skulle se bra ut el "konstigt"? Vi vill göra det för att få upp takhöjde invändigt till 260 och även övervåningens höjd från tak till golv till ca 145. vad tror du om det?
Har du några andra tips som du så här i efterhand önskar du ändrat/valt till. Helt enkelt sånt som du upptäckt i efterhand.
Alla tips råd tankar är tacksamt mottagna
Har du några andra tips som du så här i efterhand önskar du ändrat/valt till. Helt enkelt sånt som du upptäckt i efterhand.
Alla tips råd tankar är tacksamt mottagna
Ankaret som slangvinda är köpt på granngården!
Jag tror att det säkert blir fint att höjja vägglivet på västergötland, hade åxå den tanken från början men ändrade mig och valde att bara ha 2,5 m i takhöjd nere och snedtak uppe... satte på en extra kupa på övervåningen med öppet ner över matplatsen för att få lite mer rymdkänsla, där kan jag ju göra ett sovrum sen om det behövs.....
Jag tror att det säkert blir fint att höjja vägglivet på västergötland, hade åxå den tanken från början men ändrade mig och valde att bara ha 2,5 m i takhöjd nere och snedtak uppe... satte på en extra kupa på övervåningen med öppet ner över matplatsen för att få lite mer rymdkänsla, där kan jag ju göra ett sovrum sen om det behövs.....
Produkter som diskuteras: "slangvinda"
Väggvinda Auto 40 meter Hozelock
Automatisk indragning
2 179 kr inkl moms
Läs mer
Plattsättning och gräsmatta skall det väll bli innan höstmörkret lägger sig igen......
Vardagsrum på bottenvåningen....har inte så många bra bilder men men!
Produkter som diskuteras i tråden