5 121 läst · 24 svar
5k läst
24 svar
Bor det en elektriker här?
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 108 inlägg
Du kan läsa artikeln här: Bor det en elektriker här?
Om man vill vara snäll så kan man säga att det känns som ett disco, men första tanken var bordell.
Jag tycker nog att det är lite coolt. Kul med folk som vågar göra lite annorlunda saker. Jag skulle dock inte vilja ha det så i mitt hem. Det jag undrar över mest är varför man undrar om det bor en elektriker där. Vore det inte rimligare att gissa på en ljusdesigner eller helt enkelt en ungkarl med stort teknikintresse?
En hel del snygga lösningar att inspireras av när det gäller vit belysning. Färgad belysning kan man dock vara utan
En mörkrädd elektriker i sådana fall..
Helheten är alldeles för mycket för mig, men var och en för sig så bjuder en del av belysningen på lite inspiration, känns lite som ett stort showroom typ.
Helheten är alldeles för mycket för mig, men var och en för sig så bjuder en del av belysningen på lite inspiration, känns lite som ett stort showroom typ.
Smaklöst? Äh, jag tycker att det där var roligt! Det allra bästa är väl iofs att man kan stänga av det, men kul att ibland kunna förändra lägenhetens karaktär totalt. Visst, jag skulle verkligen inte vilja gå omkring i det där multifärgsläget varje dag (jag förutsätter att man kan styra färgen), men det vore kul att ha möjlighet att ta till sådana effekter när humöret är åt det hållet.
Av bilderna att döma tycker jag att det ser ut att kunna vara rhelt ok ljus i den lägenheten om man väljer vanligt varmvitt ljus. Att man dessutom kan ställa om det till tok-psykläget på mäklarbilderna är väl en rolig bonus? Till vardags: lagommysigt varmvitt ljus; till cocktailpartyt: crazyljuset! De ur bekantskapskretsen som bara avfärdar det som totalt smaklöst skulle jag undvika att bjuda, de kan få vara stela på annat håll.
...säger jag som endast har vanligt halogenljus och neutralt grå väggar i hela lägenheten, haha. Jag är dessutom inte den som ska raljera över vad andra kallar "smaklöst", jag har tyvärr även själv den dåliga egenskapen att för lätt döma ut andras avvikande smak (jag vet ju hur jag reagerar om någon har "väggord" hemma, tex).
Av bilderna att döma tycker jag att det ser ut att kunna vara rhelt ok ljus i den lägenheten om man väljer vanligt varmvitt ljus. Att man dessutom kan ställa om det till tok-psykläget på mäklarbilderna är väl en rolig bonus? Till vardags: lagommysigt varmvitt ljus; till cocktailpartyt: crazyljuset! De ur bekantskapskretsen som bara avfärdar det som totalt smaklöst skulle jag undvika att bjuda, de kan få vara stela på annat håll.
...säger jag som endast har vanligt halogenljus och neutralt grå väggar i hela lägenheten, haha. Jag är dessutom inte den som ska raljera över vad andra kallar "smaklöst", jag har tyvärr även själv den dåliga egenskapen att för lätt döma ut andras avvikande smak (jag vet ju hur jag reagerar om någon har "väggord" hemma, tex).
Redigerat: