VIKTIGT angående SKADESTÅNDET:

Man MÅSTE se till antingen att det ges ut som enskild egendom som inte ingår i bodelningen, ELLER att det utbetalas efter att bodelningen är klar, annars får gärningsmannen tillbaka halva skadeståndet eftersom det då ingår i bodelningen!

Många kvinnor som råkat illa ut när det gäller den biten.
 
  • Gilla
  • Wow
Nyfniken och 15 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Reta upp personen ytterligare?
Driver du med oss allihop?
Det är en utsatt kvinna och det rör handlingar som ger "flera år" i fängelse!
Jag hoppas han blir så uppretad det bara går och att kvinnan i det här fallet får maximal ekonomisk utdelning.

Ge inte såna här as någon offerkofta eller hänsyn till deras känslor. De visar ingen sån hänsyn själva.
Men en dag blir han utsläppt och då kan vad som helst hända. Handlar inte om hänsyn till honom utan om hennes säkerhet och liv.
 
  • Gilla
MONTREAL och 7 till
  • Laddar…
M Mamma4 skrev:
Men en dag blir han utsläppt och då kan vad som helst hända. Handlar inte om hänsyn till honom utan om hennes säkerhet och liv.
Att blidka honom och ta hänsyn till hans sårade känslor är exakt den positionen som de här psykopaterna försöker få dig att ta. Fall inte in i det. De vill skrämmas.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
M Mamma4 skrev:
Men en dag blir han utsläppt och då kan vad som helst hända. Handlar inte om hänsyn till honom utan om hennes säkerhet och liv.
P paralun skrev:
Jo men då har du det här med kontaktförbud och eventuellt skyddad identitet.
(Min fru har en kollega som tvingades till skyddad identitet)

[länk]
Ja, min spontana tanke var bara hur jag själv skulle gjort.
 
M Mamma4 skrev:
Ja, min spontana tanke var bara hur jag själv skulle gjort.
Jo men nu har säkert TS väninna juridisk hjälp och det här med kontaktförbud är då första steget, i ett kontaktförbud är det då flera steg som polis/åklagare/domstol kan besluta om. Om hotbilden är för stor så finns då även skyddad identitet.
 
P paralun skrev:
Jo men nu har säkert TS väninna juridisk hjälp och det här med kontaktförbud är då första steget, i ett kontaktförbud är det då flera steg som polis/åklagare/domstol kan besluta om. Om hotbilden är för stor så finns då även skyddad identitet.
Ja, vi som läser om detta fall bör inte komma med råd. TS bör istället prata med henne och hennes juridiska hjälp.
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
M Mamma4 skrev:
Ja, vi som läser om detta fall bör inte komma med råd. TS bör istället prata med henne och hennes juridiska hjälp.
Jo det kan vara mycket klokt att få olika synpunkter innan man pratar med sin jurist.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo det kan vara mycket klokt att få olika synpunkter innan man pratar med sin jurist.
Okej, bara man inte svarar som jag gjort då? Nu är jag inte intresserad av att fortsätta denna diskussion. Tack, för mig!
 
P paralun skrev:
Jo men nu har säkert TS väninna juridisk hjälp och det här med kontaktförbud är då första steget, i ett kontaktförbud är det då flera steg som polis/åklagare/domstol kan besluta om. Om hotbilden är för stor så finns då även skyddad identitet.
Som andra redan varit inne på - det går väldigt dåligt att kombinera skyddad identitet med att bo kvar på samma adress…
 
  • Gilla
Mamma4
  • Laddar…
B b8q skrev:
Som andra redan varit inne på - det går väldigt dåligt att kombinera skyddad identitet med att bo kvar på samma adress…
Nej jag var helt ense med Nötegårdsgubben om du läser, sen la jag till det här med kontaktförbud samt ev skyddad identitet. Sälj, Flytta samt Skydda.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Att blidka honom och ta hänsyn till hans sårade känslor är exakt den positionen som de här psykopaterna försöker få dig att ta. Fall inte in i det. De vill skrämmas.
Var skrev jag att man skulle blidka honom?

Om sådär 12-18 månader är han ute igen och vi här på forumet löper knappast någon risk.

Vi kan sitta här säkert bakom tangentbordet och heja på.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Att blidka honom och ta hänsyn till hans sårade känslor är exakt den positionen som de här psykopaterna försöker få dig att ta. Fall inte in i det. De vill skrämmas.
Det handlar inte om att ta hänsyn till hans känslor. Det handlar om att acceptera att han nog fortsatt är farlig och agera därefter.
 
  • Gilla
Anders-6601 och 8 till
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Var skrev jag att man skulle blidka honom?

Om sådär 12-18 månader är han ute igen och vi här på forumet löper knappast någon risk.

Vi kan sitta här säkert bakom tangentbordet och heja på.
Du har ingen aning om vilka erfarenheter jag eller någon annan här har.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Du har ingen aning om vilka erfarenheter jag eller någon annan här har.
Och du har ingen aning om vad jag varit med om.

Men om du tror att du löper risk för att bli utsatt för våld av exmannen som tråden gäller får du väl själv bedöma hur du ska skriva.

Jag visste inte att så var fallet.
 
  • Gilla
larakekar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.