Ola C Ola C skrev:
@Frustrator varför har inte denna annons fått va med? Suddig text men visst är det ett Matador 120mm skruvstäd med nypris på sisådär 3500:-...(?)
[bild]
Ah, den blev säkert bortsorterad av min reptilhjärna. Som du säker märkt har jag ju sedan några år slutat tipsa om mindre maskiner/verktyg eftersom de allt för ofta är stöldgods eller någon som försöker blåsa en.
Mea culpa

• Gilla
laban2
  • Laddar…
Slipmaskin till salu, bänkmodell, i Helsingborg, kostar 1 000 kronor. Annonserad online med möjlighet till frakt och köpskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En äldre Elu bordsåg till salu, utomhus, på trädäck, skugga, annonsskärmdump, pris 300 kr.
Skapa konto
En skärmbild från en försäljningsannons som visar en Dewalt bandsåg för 1000 kr, i bra skick.
Skapa konto
Verktygsmaskin i verkstadsomgivning till försäljning; prissatt, kontaktuppgifter och beskrivning ingår.
Skapa konto
Ett industriellt utrymme med en Abene-fräsmaskin till salu; verktyg och hyllor i bakgrunden.
Skapa konto

Jag undrade vad en ”abene fräs” var och letade upp annonsen. Jag blev verkligen inte klokare av det. Någon som kan tolka?

”Säljer en Abene vhf 2b om jag inte minns helt galet som är till salu, mutter till längdmatning är glapp och därför är bordet av plockat, i samma veva gjordes även knäet och övriga gejdrar rent. Ser helt ok ut för att vara till åren kommen.Ny mutter skall finnas på storebro service, alt göra en egen.Går att att sätta ihop och köra med men kommer då att vara glapp i längsled.Det är iso 40 i spindeln.Väger drygt 1000 kilo.Lyfthjälp med truck.Den är komplett.”

U
Just Abene är ju ett märke. Det är en svensktillverkad metallfräs. Ganska mångsidig om man köper på sig en del tillbehör, bom för skivfräs tex. Går att vrida spindeln i två vinklar och de jag kört har ju pinol(?) också så det går att borra snea hål tex.

Iso 40 är storlek på konan för fastsättning av verktyg. Glapp i en av trapets-muttrarna för positionering av koordinatbordet

Redigerat:
  • Gilla
kioskdavid och 3 till
  • Laddar…
Turkos bandsåg till salu i en verkstadsliknande miljö, annonserad via en mobilapp för 2000 kr.
Skapa konto

Arboga bänkborrmaskin till salu, äldre modell, grönt, i bra skick, prissatt till 3500 kronor.
Skapa konto
Annonssida visar gammal hyvelbänk till salu i ett rum med sliten vägg och golv.
Skapa konto
Gammal träsnickarbänk med skruvstäd, lådor, skugga på golvet, till salu för 600 kronor.
Skapa konto
En hyvelbänk till salu, 500 kr, i en rörig verkstadslokal med äldre bil i bakgrunden.
Skapa konto

Denna var väl fin:
En handdriven pelarborr monterad på en träplatta, till salu för 500 kr.
Skapa konto

e02jr e02jr skrev:
Denna var väl fin:
[bild]
Jag har en sådan (eller iaf väldigt lik). Den är faktiskt överraskande användbar just för att borra i metall med den automatiska matningen.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Bandsåg till salu, grå, begagnad, står på träpall, inomhus, bakgrund av vågigt plåt, prisangivelse, plats Luleå Rutvik.
Skapa konto

Äldre, golvstående skivslipmaskin till salu i snickarverkstad, oanvänd sedan 90-talet, inkluderar slipmaterial.
Skapa konto
Begagnad snickarbänk till salu. Traditionellt utseende, aktivt använd, med två skruvstäd. Prissatt 500 kr. Säljes i Karlskrona.
Skapa konto

Använd begagnad Waco kap- och geringssåg till salu. Behöver renovering och smörjning. Pris 500 kronor.
Skapa konto

Använd bänkslipmaskin, rostig, med två slipstenar, erbjuds gratis. Bakgrund asfalt och däck, mobilskärmskapning.
Skapa konto

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Annonsskärmdump av en begagnad Tormek SuperGrinder 2000 slipmaskin för 800 kronor.
Skapa konto

• Gilla
Dheri
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.