700 520 läst · 3 799 svar
701k läst
3,8k svar
blocket tips
Verktygstokig
· Halland
· 7 595 inlägg
Ah, den blev säkert bortsorterad av min reptilhjärna. Som du säker märkt har jag ju sedan några år slutat tipsa om mindre maskiner/verktyg eftersom de allt för ofta är stöldgods eller någon som försöker blåsa en.Ola C skrev:
Mea culpa
Verktygstokig
· Halland
· 7 595 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag undrade vad en ”abene fräs” var och letade upp annonsen. Jag blev verkligen inte klokare av det. Någon som kan tolka?
”Säljer en Abene vhf 2b om jag inte minns helt galet som är till salu, mutter till längdmatning är glapp och därför är bordet av plockat, i samma veva gjordes även knäet och övriga gejdrar rent. Ser helt ok ut för att vara till åren kommen.Ny mutter skall finnas på storebro service, alt göra en egen.Går att att sätta ihop och köra med men kommer då att vara glapp i längsled.Det är iso 40 i spindeln.Väger drygt 1000 kilo.Lyfthjälp med truck.Den är komplett.”
”Säljer en Abene vhf 2b om jag inte minns helt galet som är till salu, mutter till längdmatning är glapp och därför är bordet av plockat, i samma veva gjordes även knäet och övriga gejdrar rent. Ser helt ok ut för att vara till åren kommen.Ny mutter skall finnas på storebro service, alt göra en egen.Går att att sätta ihop och köra med men kommer då att vara glapp i längsled.Det är iso 40 i spindeln.Väger drygt 1000 kilo.Lyfthjälp med truck.Den är komplett.”
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 872 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 872 inlägg
Just Abene är ju ett märke. Det är en svensktillverkad metallfräs. Ganska mångsidig om man köper på sig en del tillbehör, bom för skivfräs tex. Går att vrida spindeln i två vinklar och de jag kört har ju pinol(?) också så det går att borra snea hål tex.
Iso 40 är storlek på konan för fastsättning av verktyg. Glapp i en av trapets-muttrarna för positionering av koordinatbordet
Iso 40 är storlek på konan för fastsättning av verktyg. Glapp i en av trapets-muttrarna för positionering av koordinatbordet
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 7 595 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 595 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 595 inlägg
https://www.blocket.se/annons/skaraborg/bandputs_balkputs/1200861153
Måste erkänna att jag inte riktigt vet vad det är och lite okänt skick men för den som har utrymmet och behovet kanske värt att titta på.
Måste erkänna att jag inte riktigt vet vad det är och lite okänt skick men för den som har utrymmet och behovet kanske värt att titta på.
Verktygstokig
· Halland
· 7 595 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 595 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 595 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 595 inlägg