Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Du skojar inte.. Känns i det närmaste omöjligt här i obygden.

Letar en vettig såg med justerbord inom rimligt avstånd själv.. Försökt i över ett år nu.
Det går inte. Köp nytt, ingen ide att vänta. Bit i det sura och ha endast ångest en gång.
 
richardtenggren
Frustrator Frustrator skrev:
Tog mig 4år att hitta en en bra såg, köpte den i Uppsala, bor i Halmstad.
Även vectrex köpte sin i Uppsala och han bor i GBG..

Man får välja 1-2 av nära, billig, bra..
Kanske här vi har problemet? ;)
 
  • Gilla
Limpdjuret
  • Laddar…
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Vad blev det för något? Skulle jag hitta en i Uppsala vore jag överlycklig. Ska försöka ha tålamod, hade dock varit fenomenalt att ha en till sommaren då jag har massor med projekt och material som ligger på hög i väntan på en såg... Och legat där i ett par år nu.

Betalar gärna lite extra om den är nära, men har inte hittat något tyvärr. Så bra och nära? En l18 med justerbord hade nog funkat rätt bra som insteg.. Smärtgränsen ligger runt 16k, sedan stryper nog frugan mer än pengaflödet.
Kolla frakt med lastbil, om säljaren är villig att hjälpa chauffören kostar det nog mellan 1500-2000kr att få det levererat.
 
Gammal bandsåg utställd utomhus med teknisk specifikation på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En liten sänkning till och den här blir riktigt prisvärd :)
Bandsåg modell EJCA B50 till salu, pris nedsatt, i arbetsmiljö med synlig sågklinga och bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nivv
  • Laddar…
Äldre modell av snickerimaskiner inklusive en bandsåg och planhyvel utomhus mot vit vägg.
 
Grön svarv för träbearbetning i arbetsmiljö, till salu i Örebro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och en fin svarv i Örebro Begagnad metallvarv i verkstaden med inkluderade kuggdrev och tillbehör, annonserad till försäljning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Limpdjuret och 2 till
  • Laddar…
nivv nivv skrev:
Kolla frakt med lastbil, om säljaren är villig att hjälpa chauffören kostar det nog mellan 1500-2000kr att få det levererat.
Hört mig för med lastbil innan faktiskt, och fick prisuppgifter som kröp upp mot 5-7ggr summan du nämner. Var hittar ni lastbilsfrakt till dessa priser? Klart gångbart alternativ för att slippa åka över halva landet om man hittar någon som kör.

F Fluxor skrev:
Det går inte. Köp nytt, ingen ide att vänta. Bit i det sura och ha endast ångest en gång.
Vad för vettigt nytt hittar man i gjutjärn med justerbord för de pengarna? Känns som om jag har finkammat marknaden och inte hittat en enda vettig ny maskin... Tyvärr, annars hade jag nog bitit i det sura äpplet redan. Som det ser ut får jag nog campa blocket ett tag till.

Men tack för omtanken! :)
 
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Hört mig för med lastbil innan faktiskt, och fick prisuppgifter som kröp upp mot 5-7ggr summan du nämner. Var hittar ni lastbilsfrakt till dessa priser? Klart gångbart alternativ för att slippa åka över halva landet om man hittar någon som kör.


Vad för vettigt nytt hittar man i gjutjärn med justerbord för de pengarna? Känns som om jag har finkammat marknaden och inte hittat en enda vettig ny maskin... Tyvärr, annars hade jag nog bitit i det sura äpplet redan. Som det ser ut får jag nog campa blocket ett tag till.

Men tack för omtanken! :)
Tovek tar runt tusenlappen på vissa av deras auktioner. Om säljaren är villig och kan lämna till en schenkerterminal på en pall kostar det runt 1500.

Här är ett förslag med schenker, från Skåne till Sthlm. Vikt 100-200kg. 60x60x80cm.
Skärmdump från Schenkers webbplats visar en fraktkostnad på 962 kr från Skåne till Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kolla med denna säljaren t.ex.:
https://www.blocket.se/vi/96155436.htm
Luna justersåg och spånsug till salu på arbetsplats, visas på pall med mått 60x60x80cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Hört mig för med lastbil innan faktiskt, och fick prisuppgifter som kröp upp mot 5-7ggr summan du nämner. Var hittar ni lastbilsfrakt till dessa priser? Klart gångbart alternativ för att slippa åka över halva landet om man hittar någon som kör.

Fraktpriser är en djungel, men står det på pall och tar typ max en ”pallplats” är både schenker och dhl rätt billiga......
Men en bordssåg med stort monterat justerbord går normalt som ”specialfrakt” till ett avsevärt högre pris.
Auktionsfirmor som Toveks och Klaravik har ofta rätt bra fraktavtal då dom hanterar många fraktbäställningar.
 
T Taxture skrev:
Fraktpriser är en djungel, men står det på pall och tar typ max en ”pallplats” är både schenker och dhl rätt billiga......
Men en bordssåg med stort monterat justerbord går normalt som ”specialfrakt” till ett avsevärt högre pris.
Auktionsfirmor som Toveks och Klaravik har ofta rätt bra fraktavtal då dom hanterar många fraktbäställningar.
Fast det är ju bara att montera av justerbordet i detta fallet :)
 
Sant
Men det är inget en lastbilschaufför gör ;)
I alla fall inte för att du ska få en billigare frakt
 
T Taxture skrev:
Sant
Men det är inget en lastbilschaufför gör ;)
I alla fall inte för att du ska få en billigare frakt
Såklart inte, men om säljaren vill få saken såld så kanske det är en annan femma :)
 
Man blir sugen på denna:) maffig ratt.
 
  • Industriell grönmålad justersåg med stor ratt och arbetsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Begagnad Inca planhyvel med svart matarkabel på gräsmatta, prislapp 1800 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Osäker om priset är så bra dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.