12 363 läst · 53 svar
12k läst
53 svar
Blivit med nytt släp
Lättare sagt än gjort att göra mer plats. Livet är fullt med kompromisser och som situationen är så har jag inte plats hemma med ett större släp. Jag vill ha ett som jag spontanköra till tippen mm med och då får det få plats hemma. Ett litet släp som knappt tar någon plats att förvara är ju klart intressant i den situationen.Klabbarparn skrev:
Överlag stämmer säker detta när man tittar på byggvaruhusens modeller. Men Fogelsta, Sävsjö, SM, Tikki etc har alla robusta obromsade släp. Min L750U har t ex 1050 kg axel och däck som tål mer än som får lastas. Chassit är samma som på hyrsläpen på macken...MagHam skrev:
Jag hade ett Stema-släp från Harald nyborg innan. Det är två olika världar. Dessutom hatade jag, obs hatade, att inte kunna lägga i fullbreda skivor.
Alltgår: Ja du har rätt, jag uttryckte mig lite slarvigt.
Ett av mina släp ett Thule L0751 som gått som uthyrning. Det har också en 1050 kg axel fast det är ett "lätt" släp. Stadig konstruktion och tål nog att ramla från ett flygplan.
Mitt andra släp är Gisebo/Trailergruppen L0750.
Nackdelen med att köpa ut hyrsläp är att de är begagnade i kubik när det gäller bromsar, wires, o s v.
Thulen är 5 år och Gisebon (som jag köpte ny) 22 år.
De är ungefär lika slitna.
Ett av mina släp ett Thule L0751 som gått som uthyrning. Det har också en 1050 kg axel fast det är ett "lätt" släp. Stadig konstruktion och tål nog att ramla från ett flygplan.
Mitt andra släp är Gisebo/Trailergruppen L0750.
Nackdelen med att köpa ut hyrsläp är att de är begagnade i kubik när det gäller bromsar, wires, o s v.
Thulen är 5 år och Gisebon (som jag köpte ny) 22 år.
De är ungefär lika slitna.
Ja vad är det med begagnadesläppriser? Är där någon del gjord av 24K guld som jag missat?
Att begära 12500 för ett begagnat misshandlat hyrsläp när nypriset är knappt 18 000 är förvånansvärt. Eller rättare sagt så är det förvånansvärt att folk betalar detta.
Att begära 12500 för ett begagnat misshandlat hyrsläp när nypriset är knappt 18 000 är förvånansvärt. Eller rättare sagt så är det förvånansvärt att folk betalar detta.
Liknande trådar
-
Dags för nytt ljusinsläpp! (runt fönster 45mm karm?)
Fönster & Dörrar -
Köpa nytt stödhjul till släpvagn – hjälp?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
nytt bromsat släp
Köpa nytt rejält släp, 3000kg totalvikt
nytt billigt golv till släpet - aluplåt, råspont, OSB?
Verktyg, Maskiner & Fordon