Jag har varit med och åtgärdat liknande golv som hade flytspacklats och enl min uppfattning så går det inte att få bort den doften utan att ventilera golvet via Platon-, Matakisystem eller liknande. Ibland har försök gjorts med t ex vattenglas men ack nej. Såvitt jag vet har endast ventilerat golv fungerat. 😢
 
Ursäkta, läste inte hela gamla tråden och ser att jag tuggat om samma förklaringar....
 
Halloj.

tänkte bara kolla hur resultatet blev nu efter fem år.

Står inför en liknade situation själv just nu :/
 
G GoCe skrev:
Halloj.

tänkte bara kolla hur resultatet blev nu efter fem år.

Står inför en liknade situation själv just nu :/
Oj, det var en "blast from the past". Kanske inte det svar du vill ha, men:

Jag flytspacklade hela golvet till slut då det var för ojämnt när jag jag kikade närmre. När det hade torkat och diverse annat kom i emellan i ett par månader, och jag skulle börja med spärrskikt var det knappt kännbart alls. Väntade ytterligare några veckor och då var det helt luktfritt. Så jag lade på golvet och har aldrig känt någon doft sen dess.

Så det löste sig självt, så att säga.
 
Silanex har en del produkter under varumärket Florosil som är till för att just stoppa emissioner från betonggolv. Kanske kan vara värt att testa?!
 
S Slaxhman skrev:
Oj, det var en "blast from the past". Kanske inte det svar du vill ha, men:

Jag flytspacklade hela golvet till slut då det var för ojämnt när jag jag kikade närmre. När det hade torkat och diverse annat kom i emellan i ett par månader, och jag skulle börja med spärrskikt var det knappt kännbart alls. Väntade ytterligare några veckor och då var det helt luktfritt. Så jag lade på golvet och har aldrig känt någon doft sen dess.

Så det löste sig självt, så att säga.
Hehe.

Det var en chansning att väcka en så gammal tråd :).
tack för svaret.

Tanken är att slipa ner ordentligt och sedan lägga en platonmatta över.
 
Hej, vi har också samma bekymmer. Skulle också vilja testa Florosil TS men verkar ju omöjligt att få köpa själv.
 
Endast ventilerat golv, om ens det fungerar. Limemissioner går flera cm ned i btg.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.