Hej jag har hemförsäkring hos folksam och har fått en vattenskada från badrummets vattenkran. Vattenet rann ner till undertaket och ner på parketgolvet under någon timmes tid. Badrummet golvet var fullt med vatten översvämning.
Folksam vägrar komma och titta på skadan om vi inte betala 4000kr för besiktning till Anticimex först. Jag vägrade och det har gått två veckor och folksam bryr sig inte om det.
Måste jag betala för jobb de beställa?
Vad händar om det visar ingen skador på taket bjälkar eller den redan är torkat.
Det är ett ben till skåpet i badrummet som har fått fukt och tappar färg..
Vad ska vi göra ?.Tack för ert svar

Det är väl bara att välja ett alternativ.

1. Förhandla med försäkringsbolaget om att slippa avgiften
2. Betala avgiften och se vad som händer
3. Lös problemet själv, utan försäkringsbolagets inblandning. Vilket också inkluderar struts-alternativet (ignorera problemet och hoppas på det bästa).

G Genomklok skrev:
Det är väl bara att välja ett alternativ.

1. Förhandla med försäkringsbolaget om att slippa avgiften
2. Betala avgiften och se vad som händer
3. Lös problemet själv, utan försäkringsbolagets inblandning. Vilket också inkluderar struts-alternativet (ignorera problemet och hoppas på det bästa).
Tack för svaret. De vägrar slippa avgiften. Jag tror dem vänta att skadan torkas i taket och under parkettgolvet .vattnet runnit i någon timme och jag är rädd att taket fått skada och ruttna utan vi vet. Jag köpte en fuktmätare från jula men det visar ingen tecken på fukt i taket. Jag ska betala och vänta och ser deras svar. Tack

@Nannito
Nyfiken fråga:

Hur kan en vattenkran i badrum (det sitter väl ett handfat under) översvämma golvet och vidare till våningen under?

Var det en slang eller rör koppling som brast före kranen?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
N Nannito skrev:
Hej jag har hemförsäkring hos folksam och har fått en vattenskada från badrummets vattenkran. Vattenet rann ner till undertaket och ner på parketgolvet under någon timmes tid. Badrummet golvet var fullt med vatten översvämning.
Folksam vägrar komma och titta på skadan om vi inte betala 4000kr för besiktning till Anticimex först. Jag vägrade och det har gått två veckor och folksam bryr sig inte om det.
Måste jag betala för jobb de beställa?
Vad händar om det visar ingen skador på taket bjälkar eller den redan är torkat.
Det är ett ben till skåpet i badrummet som har fått fukt och tappar färg..
Vad ska vi göra ?.Tack för ert svar
Det som Folksam vill att du betalar är inte besiktningen som Anticimex gör, utan din egen självrisk. Den måste du betala för att de skall starta upp ditt ärende.
Självrisken stäms av på slutfakturan när ditt ärende/arbete är slutfört.
Lycka till.

A annieday skrev:
Det som Folksam vill att du betalar är inte besiktningen som Anticimex gör, utan din egen självrisk. Den måste du betala för att de skall starta upp ditt ärende.
Självrisken stäms av på slutfakturan när ditt ärende/arbete är slutfört.
Lycka till.
Hej och tack. Det var slangen som satt lös och droppade vatten .

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.