På våran köksblandare från Ikea släppte vredet och ventilinsatsen till diskmaskinsavstägningen med en fin vattenstråle som resultat.

Tur att vi var hemma.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Skillnaden är att en Ikea-blandare är allmänt rapplig under de få år den håller innan skiten går sönder helt och avslutar sitt miserabla liv med att orsaka en vattenskada. Med lite otur har den småläckt under tiden så skadorna är värre än man tror vid första anblick.

Inte helt otroligt har du dessutom behövt byta blandaren minst en gång under garantitiden.

Så även om din fmm-insats har ärgat fast är den ljusår bättre.
Vi får se. Har haft ikea blandare i köket i 15år utan problem.
Tror faktiskt IKEA hade gått back om de var så dåliga.
Men kan säga att min fmm så har krom fallit av.
Nu hade vi dålig ventilatio rätt länge men när de kostar 3ggr mer så bör de ju hålla för det mesta.
Säger inte att fmm är skit men tvivlar på att det är stor skillnad på livslängd jämför med IKEA blandare.
Äger man 100lgh så är det säkert bättre med FMM pga reservdelar men för en privarperson känns det som det smarta är IKEA
 
  • Gilla
  • Haha
kan själv1 och 4 till
  • Laddar…
Agree to disagree
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
G glomde skrev:
Vi får se. Har haft ikea blandare i köket i 15år utan problem.
Tror faktiskt IKEA hade gått back om de var så dåliga.
Men kan säga att min fmm så har krom fallit av.
Nu hade vi dålig ventilatio rätt länge men när de kostar 3ggr mer så bör de ju hålla för det mesta.
Säger inte att fmm är skit men tvivlar på att det är stor skillnad på livslängd jämför med IKEA blandare.
Äger man 100lgh så är det säkert bättre med FMM pga reservdelar men för en privarperson känns det som det smarta är IKEA
skillnaden är att ikea är skit från början och FM efter +15år
ikea har dålig känsla i vreden svårt att ställa flödet, ventiler rostar och bly fälls ut ur mässingen
 
  • Gilla
cZuLLLL och 3 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
skillnaden är att ikea är skit från början och FM efter +15år
ikea har dålig känsla i vreden svårt att ställa flödet, ventiler rostar och bly fälls ut ur mässingen
Jag installeade min Ikeablandare för 625kr igår.
Inga problem med känslan i vredet eller att ställa flödet.

Bly tvivlar jag starkt att IKEA använder.
Vilka ventiler skulle rosta?
Oavsett hur många IKEA blandare har haft eftersom du verkar veta kavliten på dessa väldigt bra?


Påstår inte att Ikea blandare har högre kvalitet än FMM men argumetet att det finns reservdelar om 10-15år är rätt värdelöst när FMM kostar 2-3ggr så mycket och dessutom i mitt fall inte ens går att demontera. Ikea har 10års garanti och tar max en timme att byta.

Duschblandaren som är FMM gick utmärkt däremot och de har ju varit i samma miljö.

För mig var Ikea värt en chansnig. Rätt sur att lagt flera timmar på att försöka få isär fmm och 3 rundor till bauhaus för reservdelar.
Inte ens med specialnyckel inköpt för 80kr gick FMM och få isär.
 
  • Gilla
Blommankarin och 2 till
  • Laddar…
G glomde skrev:
Jag installeade min Ikeablandare för 625kr igår.
Inga problem med känslan i vredet eller att ställa flödet.

Bly tvivlar jag starkt att IKEA använder.
Vilka ventiler skulle rosta?
Oavsett hur många IKEA blandare har haft eftersom du verkar veta kavliten på dessa väldigt bra?


Påstår inte att Ikea blandare har högre kvalitet än FMM men argumetet att det finns reservdelar om 10-15år är rätt värdelöst när FMM kostar 2-3ggr så mycket och dessutom i mitt fall inte ens går att demontera. Ikea har 10års garanti och tar max en timme att byta.

Duschblandaren som är FMM gick utmärkt däremot och de har ju varit i samma miljö.

För mig var Ikea värt en chansnig. Rätt sur att lagt flera timmar på att försöka få isär fmm och 3 rundor till bauhaus för reservdelar.
Inte ens med specialnyckel inköpt för 80kr gick FMM och få isär.
mycket dålig svenska du har förstår inte ett jota av vad du skriver
 
returen returen skrev:
mycket dålig svenska du har förstår inte ett jota av vad du skriver
kan inte lista ut om det där var ironi för att du inte vill lyssna eller inte.
förutom nåt enkelt stavfel här och där så var det väldigt lätt att förstå den texten
 
  • Gilla
Maria T och 16 till
  • Laddar…
J
Ja, om man inte förstår den texten är det snarare läsförståelsen det är fel på.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 15 till
  • Laddar…
I ikeo skrev:
kan inte lista ut om det där var ironi för att du inte vill lyssna eller inte.
förutom nåt enkelt stavfel här och där så var det väldigt lätt att förstå den texten
denna texten förstår jag men den andra är bara rappakalja
 
J
returen returen skrev:
denna texten förstår jag men den andra är bara rappakalja
Vad är det mer specifikt du inte förstår? Något särskilt stycke du behöver hjälp med att tolka?
 
  • Gilla
Alterbosch
  • Laddar…
J jalmars skrev:
Vad är det mer specifikt du inte förstår? Något särskilt stycke du behöver hjälp med att tolka?
skriv om alltihopa i lugn takt så blir det kanske mer begripligt
 
J
returen returen skrev:
skriv om alltihopa i lugn takt så blir det kanske mer begripligt
Men såg du ens att det inte är jag som har skrivit det? Annars bör nog DU läsa lite noggrannare.
 
  • Gilla
dennis_f
  • Laddar…
J jalmars skrev:
Men såg du ens att det inte är jag som har skrivit det? Annars bör nog DU läsa lite noggrannare.
är det inte du som är tolken???
 
J
Suck. Jag höll med en tidigare skribent om att det inte var något större fel på texten, vilket jag tror de flesta här skulle hålla med om. Men jag ger mig nog här. Lycka till.
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
En gissning är att texten är rappalja eftersom den inte kritiserar kvaliteten på Ikea kranar.
Däremot beskrivs alla problem med att renovera en kran av ett finare märke istället för att kasta och sätta dit en ny.
Sorgligt nog så är det billigare att byta än att renovera om man räknar tid, arbete och materialkostnad.
 
  • Haha
  • Gilla
dennis_f och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.