jonmo skrev:
Jag har nu investerat i en sådan här:

[länk]

Dvs bosch-hylsan som nämns tidigare i tråden. Jag har inte haft tillfälle att testa den än, men när jag fingrat lite på den förstår jag inte hur man byter biten i den. Någon som kan upplysa mig i frågan?
Jag var inne på att köpa en sådan, men tyckte det framgick nästan överallt (fast inte nu när jag tittar) att det är en PH2. Jag drog slutsatsen att bitsen är fast och inte går att byta. Detta är vad jag tror, jag äger ingen så jag vet inte.

eidlert skrev:
Jag var inne på att köpa en sådan, men tyckte det framgick nästan överallt (fast inte nu när jag tittar) att det är en PH2. Jag drog slutsatsen att bitsen är fast och inte går att byta. Detta är vad jag tror, jag äger ingen så jag vet inte.
Kanske kan vara så enkelt. Jag tyckte dock det kändes som att den satt lös, men jag kan definitivt ha fel på den punkten. PH2 är ju det man vill ha ändå, så den blir i alla fall brukbar.

På min så går det i varje fall att byta bits. Den sitter rätt bra men med en polygrip så är det inga problem att dra loss bitsen rakt ut.

epkjoja skrev:
På min så går det i varje fall att byta bits. Den sitter rätt bra men med en polygrip så är det inga problem att dra loss bitsen rakt ut.
Ok, du sätter den inte i något speciellt läge eller så? Bara koppla greppet och dra?

Exakt. Lite lättare att få tag om bitsen dock om man fäster upp ytterringen i sitt tillbakadragna läge.

pleqtiz skrev:
Någon som Provat Festools djupanslag DC UNI FF? var en Protool manick förut men som det står på beskrivningen så ska den passa t och C modelerna?

[länk]
Har testat den vid ett par tillfällen. Funkar som den ska men är ganska tung så balansen blir lite tokig.

Dessutom kostar den på fel sida om tuselappen.

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Fanns det inte en annan variant från Festool tidigare? Har för mig att den var spetsigare än den där som länkades.

Mm, festool har (hade?) en nos för gipsskivor. Det var den enda som inte följde med settet.

Hittade denna på Norrlands Trä i Älandsbro.
298:- den verkar fungera som efterfrågas i trådstarten. Jag har inte provat den själv.
Edit: den kopplar alltså loss bitsen när iställt djup uppnås.
DSC_0439.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
jonmo skrev:
Jag har nu investerat i en sådan här:

[länk]

Dvs bosch-hylsan som nämns tidigare i tråden. Jag har inte haft tillfälle att testa den än, men när jag fingrat lite på den förstår jag inte hur man byter biten i den. Någon som kan upplysa mig i frågan?
Tänkte jag skulle återkoppla, då man så ofta önskar att andra gör det. Jag har nu haft tillfälle att köra den en helg. Inte i gips, men både i plyfa och mdf. Mycket trevlig produkt, gjorde sitt jobb galant.

Kan också intyga att det som tidigare skrivits i tråden är möjligt att byta ut bitsen. inte behövt det än dock, trots ganska omild behandling.

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
Y
Trådlyft igen!

Jag ska sätta endel ytterpanel med skruv (tror jag). Är det någon som nyligen köpt något från butik som fungerar bra?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.