3 338 läst · 29 svar
3k läst
29 svar
Billigaste altanen 2025 – prisjämförelse material till altan hos 6 byggvaruhandlare
Att välja och handlasta trallvirke till en egen altan på 60 m2 är väl en lätt sak, att orka plocka och sortera åt kunder är värre.F fsn skrev:
Med tanke på priserna idag, oavsett brädgård, så är det orealistiskt att inte välja sitt virke. Tar du en körning så får du virket överst i högen, det som jag har ratat..F fsn skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 252 inlägg
F fribygg skrev:
Trams och dumheter. De som resonerar så saknar så saknar förmågan att värdera sin egen tid, jag har också stått och sorterat med då handlar det om mindre ytor. Jag har byggt över 200kvm till mig själv och inte sorterat en enda gång då det handlat om 50-80kvm varje gång. Däremot har jag skickat tillbaka en hel bandad pall från K-Rauta. Och jag har reklamerat enstaka (kanske ett 20-tal) trall som jag åkt till Byggmax och bytt ut, dock inte helt utan mutter och pip…ACME skrev:
Man får ofta bandat när man köper mer och ingen har ”plockat det översta. Och är det inte färskt och blött så åker det tillbaka direkt, det gör man klart redan när man beställer.
Sen underlättar det att man har filosofin att fullständigt skita i glad och ledsen gubbe och konsekvent gå på finaste sida. Fler borde prova det.
När du @fsn bygger 50m2 åt gången åt dig själv handlar det ju om "mindre ytor" och max ett hundratal bitar, det tar ju inte mer tid att själv sortera och lasta detta än att efteråt hantera reklamation/ omleverans eller om du systematiskt beställer hem mer än vad du behöver kassaktion och borttransport samt kostnaden för det.F fsn skrev:
Jo, det gör det absolut. Man sorterar eventuellt bort skit när man skruvar det. Det är många timmars besparing. Man kör inte hem 4-500 löpmeter trall och reglar till 50-60kvm altan på en runda med släpvagn. Det är leverans som gäller om man skall vara effektiv.F fribygg skrev:När du @fsn bygger 50m2 åt gången åt dig själv handlar det ju om "mindre ytor" och max ett hundratal bitar, det tar ju inte mer tid att själv sortera och lasta detta än att efteråt hantera reklamation/ omleverans eller om du systematiskt beställer hem mer än vad du behöver kassaktion och borttransport samt kostnaden för det.
50-60kvm är inte så extremt litet, det är ett normalstort tralldäck för de flesta.
Precis, det är ju inte för inte som det brukar ju ligga stora högar av ratat virke från tidigare brädvändare på byggvaruhusen, oavsett sort, ibland får man vara glad om typ var fjärde bräda-regel duger.H Hhallden skrev:
Gällande att plocka själv kontra att ta transport, de gånger jag beställt från K-rauta (numera K-bygg) så har det varierat, men det som jag fått levererat och reklamerat har de utan frågor levererat nytt på.
Samt att jag har fått behålla det dåliga, så det har ju fungerat där man behövt kortare bitar
Men självklart har man mer kontroll över vad man får om man står och plockar själv...men det tar sin lilla tid.
/Jocce
Samt att jag har fått behålla det dåliga, så det har ju fungerat där man behövt kortare bitar
Men självklart har man mer kontroll över vad man får om man står och plockar själv...men det tar sin lilla tid.
/Jocce
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden