B
ARJU ARJU skrev:
Du ska naturligtvis anmäla och se vart det leder.

Men om Anticimex vill vara tvära så misstänker jag följande scenario.

Det är din undersökningsplikt.
Du kan delvis bedömas ha uppfyllt den eftersom huset är besiktigat, det stora problemet är att du inte var uppdragsgivare till besiktningen, du kanske inte ens kan tillgodogöra dig besiktningen, har du något kontrakt med Anticimex?

Både du och besiktningsmannen har missat ett synligt fel, Anticimex kommer hävda att du brustit i undersökningen. Kvar för dig är att hävda det samma emot Anticimex, du har din plikt som köpare, Anticimex kontraktet med säljaren, ett kontrakt de själva formulerat...

Jag betalade för genomgång i huset vi köpte, så rent tekniskt så har jag någon form av kontrakt där jag är uppdragsgivare, jag inbillar mig att det betyder att jag har mer på fötterna eller så har jag har blivit lurad på mer pengar eftersom jag betalade både vid försäljning och köp.

Jag kan klämma in att på Anticimex är kontoret kontantfritt, så jag fick köpa getingspray på faktura, kortläsare fanns inte.
Fakturan såklart snigelpostad fredagen innan inkassokravet som postades på måndagen, det blev en dyr burk... Naturligtvis inget svar när man påtalar det orimliga, dom hade väl fullt upp med att posta sommarens skörd av fakturor...
Tror de lyckats posta i fel tråd. Den här tråden handlar om en bilförsäkring som TS ej beställt, inte husbesiktning och Anticimex...

• Gilla
ARJU
  • Laddar…
Om jag förstår saken rätt är det ett företag som jämför bilförsäkringar som vill ha betalt för tjänsten. Jag har aldrig sett ett sådant företag som tar betalt av slutkund och därför låter detta som bluff eller bedrägeri från början till slut.

Vilket försäkringsmäklarflretag är det vi pratar om här? Det är olagligt att kräva betalt för en tjänst du inte beställt, ni har ju inget avtalsförhållande.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
B breakman skrev:
Tror de lyckats posta i fel tråd. Den här tråden handlar om en bilförsäkring som TS ej beställt, inte husbesiktning och Anticimex...
Förstår inte hur jag hamnade här...

• Haha
TreeView
  • Laddar…
ARJU ARJU skrev:
Det är lätt hänt. Trådarna går i varandra, så om man scrollar snabbt neråt kan man lätt missa att en tråd har slutat och en annan börjat.

ARJU ARJU skrev:
Det finns någon slags "oändlig-scroll-visnings"-läge där det är lätt hänt, en del inlägg som hamnar fel blir lattjo på rikigt.;)

• Gilla
ARJU
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.