6 296 läst · 31 svar
6k läst
31 svar
Bilel - jordpunkt och inkoppling batteri?
Har ingen dragkrok, men så nu att "stången" till bakluckelåset borde kunna funka. Frågan är dock hur jag får loss plastpanel som sitter som berget. Samma sak med baklysena, finns inte en chans att komma åt dem. Den ena plastkåpan sitter med såna här, går inte att rubba med polygrip. Ska de skruvas eller bara ryckas loss?Pumba skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
glöm det där med dragning till batteri. ett hål i kaross. rugga gärna upp ytan. kolla "jordning" använd gärna öra. och nån ledande pastaBiFuel skrev:
Ja, jag mäter nog och kollar först innan jag kopplar in nya "pärlan"SBH skrev:
Jag drog några varv med sandpapper nere i gängorna, så viss del olackad metall ska det vara nu i alla fall.
Har hört att man alltid ska koppla bort batteriets minuspol innan man börjar koppla, men när ska det tillbaka igen? Har ju också hört att det är farligt att spänningssätta grejerna utan ordentlig jord. Skulle behöva en exakt steg för steg