mellegard skrev:
Supersnyggt! Blev speciellt nyfiken på bastun då den är byggd under snedtak vilket vi för närvarande brottas med. Det verkar som om ni har placerat aggregatet under snedtaken med en värmeplåt ovanför... stämmer det? Vilken typ av aggregat är det? Från vad jag kan uppskatta med ögonmått verkar er bastu vara av ungefär samma storlek som vår borde bli. Vilka mått rör det sig om? Vi är framförallt oroliga för om det ska kännas trångt att sitta på översta laven med tanke på sendtaket. Vilka är era erfarenheter av detta?

tack för titten!
bastun är kring 2,1m x 1,4m (ca 3kvm). vi körde på en tylö sport 8, vilket är lite större än rekommenderat, men fungerar bra. jag tror att rent prismässigt skiljer det endast ett par hundra mellan 8an och 6an. Då plåt eller annan material skulle bli riktigt ful har vi faktiskt valt en glasskiva som lokala glasmästaren fixade. De har tydligen lite kraftigare glas som är värmetålig...

visst är bastun i minsta laget, men det visste vi om. ju större bastu, desto mindre sovrum för barnen så valet var ganska enkelt. (se bifogat ritning) Jag har dock utan problem fått in 5 personer där ( tre uppe, två nere). fyra får iallafall plats och kan sitta normalt utan att man behöver tänka på snedtaket
 
glömde planlösningen..
 
  • plan_vervning.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det furu-panel i bastuväggarna ?
 
Väldigt snyggt badrum!

Eftersom den som ber snällt får allt tänkte jag be dig väldigt snällt om en bild på elanslutningen till handukstorken. Ska själv installera en handukstork från Swedbergs och det hade varit intressant att se en befintlig installation.

Skulle också gärna vilja veta vilka slags armaturer du använt i bastun, tyckte ljuset såg väldigt behagligt ut!

Mvh
NT
 
Så här snygg blev våran dragning. Vi har satt kontakten inne i skåpet och ska dra sladden lite snyggare.
 
  • IMG_3120.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
är på jobbet just nu, men fixar några foton på kopplingen ikväll...har även fått specialhanddukstorken för lilla badrummet som jag lägger upp.

 
här kommer fotona på HT och dess dragning..

vad gäller det lilla badrummet så visste jag inte att Ht kunde anslutas direkt, varav vi har kvar eldosan..tyvärr
 
  • handduk0.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
..
 
  • handduk1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
..
 
  • handduk2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tackar så mycket för bifogade bilder på elanslutningen!

Mvh
NT
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.