23 412 läst · 52 svar
23k läst
52 svar
Bilder på era kök
Här är en bild på vårat förra kök som vi har byggt om. Tidigare så var det ett furukök från 70-talet, sänkt tak och plast matta. Vi fick ett 40-tals (?) kök av en kompis och har satt på lister, bytt beslag och anpassat efter våra mått. På golvet la vi kluvet tegel och det gamla taket togs fram. Det blev otroligt mer genuint än det förra, och till en billig penning.
Fint golv, kluvet tegel?20-tal Österlen skrev:Här är en bild på vårat förra kök som vi har byggt om. Tidigare så var det ett furukök från 70-talet, sänkt tak och plast matta. Vi fick ett 40-tals (?) kök av en kompis och har satt på lister, bytt beslag och anpassat efter våra mått. På golvet la vi kluvet tegel och det gamla taket togs fram. Det blev otroligt mer genuint än det förra, och till en billig penning.
Ja, finns att köpa på malmö återvinnings depå ca 1.5-2 cm tjockt. Jag vet inte om man kan få alla i samma tjocklek eller ifall vi råkade köpa 2:a hands sortering.
tyvärr råkade vi ut för en liten vattenskada så det är lite stök. försökt att gå i gammal stil men ändå kännas modert.
WoW!! Jag gillar verkligen ert arbete! Jättesnyggt. och vilken trädgård sen. Påminner på många sätt om den jag vill skapa. På vilket sätt jobbar du med trädgård?
Köpte ni köket från Kvänum eller har ni byggt själva?
Köpte ni köket från Kvänum eller har ni byggt själva?
Här är några före och nästan efter bilder. Allt är inte klart än men det kommer nog...
Medlem
· Västerbotten
· 839 inlägg
Vilken tjusig hylla med glasbehållarna! Är det IKEAs eller är de gamla?