• Renoverat badrum med marmorväggar, fristående svart badkar, glasdusch och bastu.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Moderna bastudörrar bredvid en glasdusch med marmorväggar och takdusch, ofärdig inredning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum med stengrå kakelväggar och vitgolv, bastu med glasdörrar, och modern inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mitt.hus och 2 till
  • Laddar…
Mitt badrum i teama grottkänsla!
Plockade bort fönstret för att få det extra mörkt.
 
  • Mörkt badrum med grottkänsla, gråa kaklade väggar, takdusch och buddhaskulptur på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkt badrum i grottestil utan fönster med dusch, sittbänk och hylla med badprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkt badrum med stengrå väggar, svart toalett, och dekorativt gräs i vas, utan fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkt badrum inspirerat av grotta med industriella grå väggar och en dekorativ bur med tända ljus på en svart bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett mörkt badrum med stengrå väggar och ett runt upplyst spegel ovanför en trävanity.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mitt.hus och 9 till
  • Laddar…
B Tiling.se skrev:
Mitt badrum i teama grottkänsla!
Plockade bort fönstret för att få det extra mörkt.
Snyggt! Påminner stilmässigt mycket om vår WC på länken i inlägget ovan. :)
 
L Thyrfalk skrev:
Snyggt! Påminner stilmässigt mycket om vår WC på länken i inlägget ovan. :)
Tack så mycket! Jobbar dagligen med att designa badrum och bygga..så det var extra skoj att få testa nya saker i badrummet, som att måla taket i mörk färg
 
B Tiling.se skrev:
Tack så mycket! Jobbar dagligen med att designa badrum och bygga..så det var extra skoj att få testa nya saker i badrummet, som att måla taket i mörk färg
Skulle kanske gjort det i vår WC också. Funderat på det ett par gånger nu i efterhand.
 
L Thyrfalk skrev:
Skulle kanske gjort det i vår WC också. Funderat på det ett par gånger nu i efterhand.
Det är ju enkelt att måla om taket! Ta med en platta till färgbutiken så kan de nog plocka fram rätt nyans på färgen kanske microcement I rosteffekt skulle fungera i taket
 
B Tiling.se skrev:
Tack så mycket! Jobbar dagligen med att designa badrum och bygga..så det var extra skoj att få testa nya saker i badrummet, som att måla taket i mörk färg
Fint! Kul att se det mörka taket, jag är också sugen på ett sådant om/när det blir dags för badrumsrenovering.

Trevligt att se ett lite mörkare badrum (det gäller även Thyrfalks WC), jag tycker att det blir så sterilt med vita badrum – iallafall i fönsterlösa badrum, där vill jag hellre ha det mörkt och mysigt. Finns fönster så tycker jag att det är snyggt med ett ljust badrum :)
 
T TowaTei skrev:
Fint! Kul att se det mörka taket, jag är också sugen på ett sådant om/när det blir dags för badrumsrenovering.

Trevligt att se ett lite mörkare badrum (det gäller även Thyrfalks WC), jag tycker att det blir så sterilt med vita badrum – iallafall i fönsterlösa badrum, där vill jag hellre ha det mörkt och mysigt. Finns fönster så tycker jag att det är snyggt med ett ljust badrum :)
Den svarta WC kommer från det italienska märket Flaminia, nu i efterhand så hade jag nog valt en annan svart wc-skål. Inget vidare att sitta på toan och man nuddar porslinet med toppen av bananen.
 
  • Haha
Onsalakorven
  • Laddar…
B Björnplattis skrev:
Mitt badrum i teama grottkänsla!
Plockade bort fönstret för att få det extra mörkt.
Supertjusigt! Vilka är plattorna?
 
L Thyrfalk skrev:
WC 99% klar. Liten så svår att ta bilder på :)
Snyggt! Vilka är plattorna och toaletten?
 
M Mahbod Lindblad skrev:
Snyggt! Vilka är plattorna och toaletten?
Samma toalett som inlägget efter mitt - Flaminia.

Klinkers är Golvabia Rust i färgen Coal storlek 60.5cm.
 
L Thyrfalk skrev:
Samma toalett som inlägget efter mitt - Flaminia.

Klinkers är Golvabia Rust i färgen Coal storlek 60.5cm.
Åh, har den på min "att titta på-lista", riktigt fint!
 
Hej. Ni med blandare i mässing, har någon av er upplevt att det blir fläckigt efter en viss tids användning? Och ni som inte får fläckar, vilket märke har ni?
 
H Husfrån1929 skrev:
Hej. Ni med blandare i mässing, har någon av er upplevt att det blir fläckigt efter en viss tids användning? Och ni som inte får fläckar, vilket märke har ni?
Snygga badrum i tråden! Vi har Tapwell mässing i ena badrummet och det fläckar. Jag tycker det är hela grejen med mässing, att det liksom är ett "levande" material. Vi har en del originaldetaljer som är i mässing och koppar och tycker därför att det passar utmärkt. Tapwell har tex andra ytor som inte ska förändras. Finns säkert andra leverantörer som har det också. Det är ju en klar fördel med ett material som åldras med patina som mässing jämfört med tex svarta inredningar, som vi också har, som bara ser dassiga och luggade ut.
 
M Manfreds skrev:
Snygga badrum i tråden! Vi har Tapwell mässing i ena badrummet och det fläckar. Jag tycker det är hela grejen med mässing, att det liksom är ett "levande" material. Vi har en del originaldetaljer som är i mässing och koppar och tycker därför att det passar utmärkt. Tapwell har tex andra ytor som inte ska förändras. Finns säkert andra leverantörer som har det också. Det är ju en klar fördel med ett material som åldras med patina som mässing jämfört med tex svarta inredningar, som vi också har, som bara ser dassiga och luggade ut.
Du råkar inte ha en blandare i deras Grotesco-serie då? Den har vi i köket och den är av obehandlad mässing och blir såklart därefter. Ytbehandlad/lackad mässing bör klara sig betydligt bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.