357 802 läst · 259 svar
358k läst
259 svar
Bilder på badrum....!
Fint! Kul att se det mörka taket, jag är också sugen på ett sådant om/när det blir dags för badrumsrenovering.B Tiling.se skrev:
Trevligt att se ett lite mörkare badrum (det gäller även Thyrfalks WC), jag tycker att det blir så sterilt med vita badrum – iallafall i fönsterlösa badrum, där vill jag hellre ha det mörkt och mysigt. Finns fönster så tycker jag att det är snyggt med ett ljust badrum
Renoverare
· Veberöd
· 10 inlägg
Den svarta WC kommer från det italienska märket Flaminia, nu i efterhand så hade jag nog valt en annan svart wc-skål. Inget vidare att sitta på toan och man nuddar porslinet med toppen av bananen.T TowaTei skrev:Fint! Kul att se det mörka taket, jag är också sugen på ett sådant om/när det blir dags för badrumsrenovering.
Trevligt att se ett lite mörkare badrum (det gäller även Thyrfalks WC), jag tycker att det blir så sterilt med vita badrum – iallafall i fönsterlösa badrum, där vill jag hellre ha det mörkt och mysigt. Finns fönster så tycker jag att det är snyggt med ett ljust badrum
Hej. Ni med blandare i mässing, har någon av er upplevt att det blir fläckigt efter en viss tids användning? Och ni som inte får fläckar, vilket märke har ni?
Snygga badrum i tråden! Vi har Tapwell mässing i ena badrummet och det fläckar. Jag tycker det är hela grejen med mässing, att det liksom är ett "levande" material. Vi har en del originaldetaljer som är i mässing och koppar och tycker därför att det passar utmärkt. Tapwell har tex andra ytor som inte ska förändras. Finns säkert andra leverantörer som har det också. Det är ju en klar fördel med ett material som åldras med patina som mässing jämfört med tex svarta inredningar, som vi också har, som bara ser dassiga och luggade ut.H Husfrån1929 skrev:
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 927 inlägg
Du råkar inte ha en blandare i deras Grotesco-serie då? Den har vi i köket och den är av obehandlad mässing och blir såklart därefter. Ytbehandlad/lackad mässing bör klara sig betydligt bättre.M Manfreds skrev:Snygga badrum i tråden! Vi har Tapwell mässing i ena badrummet och det fläckar. Jag tycker det är hela grejen med mässing, att det liksom är ett "levande" material. Vi har en del originaldetaljer som är i mässing och koppar och tycker därför att det passar utmärkt. Tapwell har tex andra ytor som inte ska förändras. Finns säkert andra leverantörer som har det också. Det är ju en klar fördel med ett material som åldras med patina som mässing jämfört med tex svarta inredningar, som vi också har, som bara ser dassiga och luggade ut.
Nej, det är obehandlad mässing. Med fläckar menar jag att den beter sig som naturlig mässing och det är vad jag föredrar. Det är säkert samma med badrumsarmaturer som övrig mässing, det finns ju tex vad som brukar kallas polerad som inte åldras.andr.ljung skrev:
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 927 inlägg
andr.ljung skrev:
Missförstod dig helt! Tror inte den finns för badrum? Vi har denna:andr.ljung skrev:
https://www.tapwell.se/produkter/inbyggnad/dusch/box7200-ed2-built-in?v=box7200-ed2-massing
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto