ska beställa hem 2 pistoler imorrn.. är inne på Hitachi NR90GC2 eller makita GN900SE.. snälla kan ni hjälpa mig snabbt va ja ska välja.. för ja är helt körd i huvvet vad ja ska ta hehe :p:p

P
Jag håller också på att planera inköp för takbytet i sommar men jag funderar på detta med vinkel..20gr vs 34gr
Varför det ena eller det andra?
Jag funderar på batteri eller ska man ha gas?

Twixer skrev:
ska beställa hem 2 pistoler imorrn.. är inne på Hitachi NR90GC2 eller makita GN900SE.. snälla kan ni hjälpa mig snabbt va ja ska välja.. för ja är helt körd i huvvet vad ja ska ta hehe :p:p
Vad får dig att tveka ang ena eller andra? :)
Beställer du Hitachin från USA så får du väl NiCd batterier.
Ska du beställa 2st åt dig, kan väl en av var vara ett alternativ?

Är det NiCd mot LiIon-accar hade ja valt Makitan (LiIon).

Still
Har inte botaniserat allt för mycket i spikpriser, men om det är som mattiasp skriver att clipped spik är dyrare och är mindre lätt att hitta så skulle jag valt 21gradig (rund).
Vilken/a batteripistoler har du kollat in?

Har Makitan men bara hunnit prova att den funkar. Köpte den på Tool-stop och är mycket nöjd med dem. Extra plus med tool-stop är att de säljer VAT fritt om du har orgnummer i Eu. De har adapter för UK kontakten till Eu för kostpris i sortimentet, tror det är 15kr de tar för den. Alla maskiner som de säljer är för 220-240v och med UK plugg om det inte är specifikt angivet att det är 110-120v.

Tips på spik och gas är Swedol för gas, tror det var 250kr ex moms för 2 patroner och Jula har 34graders spik i 500p till vettiga priser. Rätt bra att slippa 1000-2000p om man bara behöver lite udda längd typ 90 eller 50. Annars har Verktygsladan bra priser på Paslode paket med spik och gas som passar Makitan.

Skall du köpa Paslodes panelnos är det den "nya" modellen för snabbjustering som gäller till Makitan.

Glömde: Tool-stop säljer inte längre gas på export. TNT vill inte...

Kan varmt rekommendera Tool-stop! Köper nästan alla mina verktyg där och det funkar lika bra varje gång!

Jag valde 34graders just för att det är irriterande och fult när det fastnar plastremsor mellan panelen och spiken.
Det kanske går att justera bort, men det känns ju onödigt när det är samma pris på spiken vad jag har sett
Och när jag köpte för ett år sedan så var det bara Makitan som hade LiIon batterier, vilket visade sig utmärkt för två dagar sedan när jag tog fram pickan efter vinterdvalan, bara att trycka i batteriet som låg bredvid (i ett oisolerat förråd) och spika problemfritt från första avtrycket - då ersätter den hammaren ! inte när man måste plocka fram saker eller börja med att ladda ...

Redigerat:
har nu beställt hem 2 makita pickor:) så ja hoppas dom kommer nästa vecka:p får tacka alla för kanon snabba och bra svar. kanon bra sida:) skriver sen om va ja tyckte om pickorna :D

Vilka pickadoller blev det då?

- Andreas

Någon som vet några bra billiga butiker i Shanghai?

Bekant skall dit på affärsresa snart.

Mvh Lagavulin

Det blev 2st makita 900se :) så hoppas att man blir nöjd med dom:D

Två stycken alltså, ja då blir du ju DUBBELT så nöjd med dem.... :D

Lagavulin skrev:
Någon som vet några bra billiga butiker i Shanghai?

Bekant skall dit på affärsresa snart.

Mvh Lagavulin
Det beror på vad du vill köpa ? gaspicka ?
Det är inte en bra idé att köpa kvalitéts verktyg i Kina, är de billiga så är de fejk och är de riktiga så är de dyrare än i Europa.

När vi pratar Hitachi så verkar det vara NiCd, oberoende vilket land de levereras till, eller har jag missat något?

Lagavulin

Jag har oxå bara hittat dem med NiCd, hos Swedol tex.

Men har bestämt för mig att någon påstått att dom finns med Li-Ion oxå.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.