D
Hej,

Söker man på bänskiva i sten så får man upp en rad återförsäljare med hemsidor på svenska. Sågott som alla har:

1) Lagvalsregeler som hänvisar till estnisk lagstiftning, dvs tvist ska avgöras i estnisk domstol med estiska lagregler

2) Förskottsbetalning ska ske med 100 procent innan leverans.

Känns jävligt osäkert utifrån dessa avtalsvillkor att beställa ngot som ska milimteranpassas och som dessutom kostar i mitt fall närmare 40-50k.

Hur ska man tänka?

BirgitS
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi erbjuder faktura, delbetalning samt kortbetalning. Ingen handpeng behövs när beställer via oss.
Väljer du faktura så aktiveras fakturan efter att du fått din leverans och du har sedan 14 dagars betaltid.
https://www.agelito.se/page/fragor-svar

Kanske går att hitta fler med vettiga avtal här:
https://www.byggahus.se/forum/threads/rekommendera-ett-bolag-som-kan-levera-en-baenkskiva.401977
https://www.byggahus.se/forum/threa...rantoer-foeretag-foer-stenbaenkskivor.359577/

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Hej,

Söker man på bänskiva i sten så får man upp en rad återförsäljare med hemsidor på svenska. Sågott som alla har:

1) Lagvalsregeler som hänvisar till estnisk lagstiftning, dvs tvist ska avgöras i estnisk domstol med estiska lagregler

Känns jävligt osäkert utifrån dessa avtalsvillkor att beställa ngot som ska milimteranpassas och som dessutom kostar i mitt fall närmare 40-50k.

Hur ska man tänka?
hur mycket biligare är den estniska bolaget vs svenska ?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
D
Svårt att säga, en del har svenska AB som säljer men tillverkning och avtalet skrivs med utländskt bolag.

Men säg ungefär 10k

Vi anlitade Stonek. Dom var helt suveräna, proffsigt både vad uppmätning, tillverkning och montage.
Vi betalade en del (10%) innan för uppmätning men resten mot faktura när arbetet hade utförts och allt var monterat. Vi är helnöjda helt enkelt och kommer anlita dom igen om vi behöver

PS Vi kontaktade även ett annat välkänt stenskive företag men dom ströks för dom ville inte hantera ROT. Märklig inställning, trots att dom även utförde montage

• Gilla
MrBusch och 2 till
  • Laddar…
D
Har du en länk?

https://stoneks.se/?lang=sv

Vi gjorde också prisjämförelser, samma skivmaterial hos andra var faktiskt betydligt dyrare

Så här blev det

• Nytt kök med ljusa skåpluckor, träparkettgolv, glaskeramikhäll och kvadratisk kakel ovanför diskbänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
snespikaren och 4 till
  • Laddar…
D
K krambriw skrev:
Vi anlitade Stonek. Dom var helt suveräna, proffsigt både vad uppmätning, tillverkning och montage.
Vi betalade en del (10%) innan för uppmätning men resten mot faktura när arbetet hade utförts och allt var monterat. Vi är helnöjda helt enkelt och kommer anlita dom igen om vi behöver

PS Vi kontaktade även ett annat välkänt stenskive företag men dom ströks för dom ville inte hantera ROT. Märklig inställning, trots att dom även utförde montage
Kontaktade också det företaget idag, ingen ROT. Norr om Sthlm va?

Jepp

Men Stoneks gjorde det utan problem

D
K krambriw skrev:
[länk]

Vi gjorde också prisjämförelser, samma skivmaterial hos andra var faktiskt betydligt dyrare

Så här blev det
Stiligt, snyggt golv också

Tack, ja det är helt nyinlagd limmad, slipad o vaxad stavparkett, inga klick golv

IKEA köksstommar men luckor o fronter från Järfälla kök

D
Kommer du ihåg va du betala per m2?

ClasseClas
D Derbyboy skrev:
Hej,

Hur ska man tänka?
Jag tänkte som så att jag valde att anlita någon som producerade på plats i Sthlmstrakten och som tog ansvar för måttagning och montage, dock via underleverantör. Innan utkörning och montage fick jag syna av skivorna på plats hos firman. Den häll som monterades "flush" tog jag med till firman så de kunde ta ut verkliga mått. Jag tog in offerter från andra firmor dock inte estniska och ev andra för jag ville inte ta den risken om det skulle gå fel.

Nu hann det gå 24 år innan vi renoverade köket efter nybygget år 2000 så vi tokrenoverar väl inte och då är priskänsligheten på en annan nivå måhända.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Hej,

Hur ska man tänka?
Tänk att man aldrig någonsin ska föeskottsbetala så stora belopp - speciellt inte om du bara kan spara 10 kkr.

/Krille

D
Lättare sagt än gjort. Många firmor som kräver förskottsbetalning, ibland 50 procent men lika ofta 100 procent.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.