Cheesus skrev:
Mailade Beijer Färjestaden. Hänvisade till denna tråd. Fick detta svar:

"Det som någon har sett här är en dyckertpistol från Senco. Alltså inte spikpistol. Den tar dyckert 32-63mm.
Hör av dig om det fortfarande är intressant. "


Jag korpade en av de som fanns kvar. Skickar hem den till Dalarna.

Love Beijer och Byggahus forum som ger tips om lite allt möjligt.

Som vanligt så gnällde väl hustrun lite men jag lovade att det var höstens enda maskininköp......Med fingrarna korsade och nynnar Linda Bengtzings "Jag ljuger så bra..."
Kan du inte istället kalla det sommarens sista och börja om på ny kula i höst?:)
 
Dagens bästa tips!

Kontaktade Aerfast AB ( generalagenten ) för dyckertstrlk stämde inte med den som de har på sin hemsida.

Denna modell som tar 32-63 mm heter Cordless 41 och den tar Aerfast AB 7560:- plus moms för = 9450 kr.

Beijer Färjestaden tog 2511:- av mig. Sen tillkommer väl frakten skulle jag tro. En jättetrevlig tjej vid namn Marie hanterade ärendet på ett suveränt sätt. Hon blev minst sagt fövånad över hur en dalmas som jag kunde veta att det fanns ett par maskiner hos dem...:)

Sisådär..då har man "tjänat" närapå 7.000 spänn idag med.

Inte för att jag har behov just nu men visst är det manligt att ta fram pickan ibland och känna sig som John Wayne.

/ Om Marie fr beijer läser...tack för en bra affär!
 
Redigerat:
Gud välsigne internet. Även om vissa återförsäljare envisas med "lokala variationer" och vägrar visa sina produktsortiment på deras hemsida (Bl.a. Bauhaus, Beijer) så kommer folk åt det nuförtiden :D
 
bbits skrev:
Det andra jag stod och klämde på men inte riktigt kunde berättiga för mig själv - ens för 50% rabatt - var en slagborrmaskin (20-2 någonting) och en 14,4 V slagskruvdragare. .
Tack för tipset. Nu finns ingen GSB 20-2 RE för 1275:- kvar längre... Gäller bara att hitta något att borra i.
/Peter
 
Cheesus skrev:
Dagens bästa tips!

Kontaktade Aerfast AB ( generalagenten ) för dyckertstrlk stämde inte med den som de har på sin hemsida.

Denna modell som tar 32-63 mm heter Cordless 41 och den tar Aerfast AB 7560:- plus moms för = 9450 kr.

Beijer Färjestaden tog 2511:- av mig. Sen tillkommer väl frakten skulle jag tro. En jättetrevlig tjej vid namn Marie hanterade ärendet på ett suveränt sätt. Hon blev minst sagt fövånad över hur en dalmas som jag kunde veta att det fanns ett par maskiner hos dem...:)

Sisådär..då har man "tjänat" närapå 7.000 spänn idag med.

Inte för att jag har behov just nu men visst är det manligt att ta fram pickan ibland och känna sig som John Wayne.

/ Om Marie fr beijer läser...tack för en bra affär!

Och jag som beställde och fick levererat från USA för drygt 3000 ;)... men vad härlig den är när jag sätter upp panel och spikar list, lycka till med den ett kanonverktyg tycker jag.
 
Så bra att den funkar fint...:)

Jag har ju hela två rum som ska taklistas och givetvis behöver man en pickadoll om så bara för detta jobb....helst en för nästan 10 lax...

Jag är nog allvarligt störd som utan att ens fundera över saken impulsköper grejer för flera tusen trots att man inte behöver dem. Men det är ju sååååå kul med schyssta grejer att ta fram den gång man behöver det.

Helt O:T så håller jag på att serva bilen igår kväll när grannen kommer in och lutandes över motorn så säger han att han har en elektrisk oljesug så man slipper ligga under och tömma oljan som han inte använder så jag fick den!!! Helt suveränt!
Ytterligare en onödig pryl till samlingen!

Jisses vilken auktion det kommer bli efter mig en dag....:)
 
Cheesus skrev:
Helt O:T så håller jag på att serva bilen igår kväll...
Menar du MG'n? ;)
 
Cheesus skrev:
Så bra att den funkar fint...:)



Jisses vilken auktion det kommer bli efter mig en dag....:)
brukar kompisen säga.
Känns som att ni två spelar i samma division. :)
 
Cinolin skrev:
Menar du MG'n? ;)

Jajamen....hur ska jag få in en fråga här av teknisk karaktär angående en bil...som knappast kan vara ett nyttofordon för bygge.

Jo, jag kan frakta maskiner i den så låt gå?

Hur i hela välden får man loss tändstift som sitter i en V6 motor som är tvärställd. Hålet ner till tändstiften kräver en förlängare på minst 10 cm och den ska kunna föras in via ett utrymme mot torpedväggen som är 5 cm..helt omöjligt. de främre stiften var en baggis.

Kanske kan man ta fram stora vinkelslipen och skära bort en massa onödig metall på motorn? Törs man det...:)
 
mattiasp skrev:
Kan en sån här funka, tro?
[länk]
Dessutom kanske de kan kombineras med ett eller flera universalknutar. Du kommer ju inte att behöva särskilt mycket kraft så det finns väl en vettig chans att det skulle gå.

Fast jag hade nog börjat med att så en signal till ngn mg verkstad, de har säkert något knep de brukar använda.
 
Tackar och bockar...ringde MG-verkstan i Göteborg som servat bilen tidigare och frågade om det behövs specialverktyg och enligt den goe Göteburgaren så behövdes inte det utan man får plocka bort en massa bös runt omkring för att komma åt samt ha små fruntimmersfingrar...

Tack för den sa 192 cm och 100 kg Cheesus....

Mer O:T i en tråd än så här går det inte att komma så jag flikar in att min spikpistol som jag beställt från Beijers i Färjestaden inte har kommit ännu...
 
Det är säkert vänstergängat också på en engelsk bil.....

Javisst, ja -jaha spikpistolen har inte kommit, nej..
 
Sådär ja....nu har den anlänt....Sicken fin grunk!

Löftet till hustrun bröts snabbt....i morrn bär det av till Kungsör för att hämta en kompressor....

Det här kommer sluta med skilsmässa!
 
Jotack nog finns det lokala variationer... I Jönköping ville dom ha 2500 för en GST135CE. Påpekade att det var lite dyrt "men vi har faktiskt sänkt den 600 redan och det går inte göra mer"...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.