30 533 läst · 78 svar
31k läst
78 svar
Behöver ni något från Polen?
J SophieUppsala skrev:
Jag har bara varit på de stora varuhuskedjorna. Men Castorama och Leroy Merlin är väl bra att börja på. Jag kollade just ekgolv med en bredare bräda sist jag var i Polen i Februari 2020 så det är ett tag sen. Men då kostade en fin mattlackad ekparkett med en talja ungefär 170-200mm bred ca 350kr. Och då letade jag inte ihjäl mig efter bra pris utan det var 45 minuter på ett byggvaruhus.
Har kollat garantifrågan för blev så orolig över alla hysteriska kommenterarna här. Dem flesta har EU-garanti, du får hjälp i Sverige men köpelandet avgör hur lång garantin är. Exempelvis kontaktade jag SMEG dem har 5 år garanti i Polen och 2 år i Sverige, så i mitt fall får jag 5 år = Glad kyckling.
jag vet inte om någon som lyckats att få igenom EU-garantin oavsett tillverkare. Nu skall vi inte hoppas att du får fel men samtidigt skulle det vara intressant och se vad hur schmeg hanterar detta, konsumentköplagen gäller ju bara varor köpta i Sverige. har man otur kanske man måste åka tillbaks till säljaren med produkten, det vet jag gällde de som köpte samsung i polen. (inom ett år)Kycklingen skrev:Har kollat garantifrågan för blev så orolig över alla hysteriska kommenterarna här. Dem flesta har EU-garanti, du får hjälp i Sverige men köpelandet avgör hur lång garantin är. Exempelvis kontaktade jag SMEG dem har 5 år garanti i Polen och 2 år i Sverige, så i mitt fall får jag 5 år = Glad kyckling.
Schhhmeg var nytt är det så de kallas ?electroluxaren skrev:jag vet inte om någon som lyckats att få igenom EU-garantin oavsett tillverkare. Nu skall vi inte hoppas att du får fel men samtidigt skulle det vara intressant och se vad hur schmeg hanterar detta, konsumentköplagen gäller ju bara varor köpta i Sverige. har man otur kanske man måste åka tillbaks till säljaren med produkten, det vet jag gällde de som köpte samsung i polen. (inom ett år)
Det kan gå, det har även hänt flera gånger att man inte får nån hjälp alls i Sverige utan måste ta varan till Polen. Oavsett Europagaranti eller inte. Det behöver inte betyda att det är en affär man skall avstå ifrån men handlar det om 10% kan man ju fundera på hur mycket risk man vill ta.Kycklingen skrev:Har kollat garantifrågan för blev så orolig över alla hysteriska kommenterarna här. Dem flesta har EU-garanti, du får hjälp i Sverige men köpelandet avgör hur lång garantin är. Exempelvis kontaktade jag SMEG dem har 5 år garanti i Polen och 2 år i Sverige, så i mitt fall får jag 5 år = Glad kyckling.
Verkar som jag ska få hyra lastbil istället .
Hejsan @SnällKyckling !
Blev det någon resa till Polen?
Funderar själv på att ta en resa dit.
När jag fyller i mitt kök i Polska Ikea skiljer det sig 40.000kr exkl vitvaror.
Finns det några dolda kostnader som man inte tänker på? Resa (färja, hyra skåpbil, disel m.m) kostar ju säkert ~10.000kr
Blev det någon resa till Polen?
Funderar själv på att ta en resa dit.
När jag fyller i mitt kök i Polska Ikea skiljer det sig 40.000kr exkl vitvaror.
Finns det några dolda kostnader som man inte tänker på? Resa (färja, hyra skåpbil, disel m.m) kostar ju säkert ~10.000kr
Hej inga dolda kostnader bara positiva överraskningar. Jag körde en firma därifrån som både plockade upp från butik körde hit och bärde upp allt. Tror landa på 4-5k för 6 bilturer handlade som galning och flera leveranser.F Filipbs skrev: