T TommyC skrev:
Nästa tråkiga fråga är vad den förmodade överspänningen som knäckte trafon hann ställa till med på kretskortet innan säkringen löste ut.

Kan du ta några detaljerade bilder på kretskortet så kanske någon här kan bedöma om det finns ytterligare sannolika problem?

• Kretskort med komponenter och terminaler hålls över en grå yta, möjligen elektronisk enhet för styrning eller reglering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H holge skrev:
När han provkörde kretskortet verkade det bara vara reläet på bild som har gett upp
Om man löder bort reläet och testar det fristående så fungerar det alltså inte?

D Dilato skrev:
Om man löder bort reläet och testar det fristående så fungerar det alltså inte?
Frågade inre så mycket mer. Letat efter transformatorn ett tag nu. Men en likadan verkar vara omöjlig att få tag på

En rejält förhöjd spänning in på ett kretskort utan bra överspänningskydd fimpar normalt de flesta halvledare. Lyckades han provköra och se att all elektronik var vid liv?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
T TommyC skrev:
En rejält förhöjd spänning in på ett kretskort utan bra överspänningskydd fimpar normalt de flesta halvledare. Lyckades han provköra och se att all elektronik var vid liv?
Jag uppfattade som det.

Hej! Hur gick det för dig
H holge skrev:
Jag uppfattade som det.
Hej! Hur gick det för dig? Har samma problem med min transformator nu efter att det var ett planerat strömavbrott i torsdags. Vi har två garageportöppnare och det var bara den ena som la av. Har kunnat testa att allt annat fungerar som det ska eftersom vi har två.

P pv_1092 skrev:
Hej! Hur gick det för dig

Hej! Hur gick det för dig? Har samma problem med min transformator nu efter att det var ett planerat strömavbrott i torsdags. Vi har två garageportöppnare och det var bara den ena som la av. Har kunnat testa att allt annat fungerar som det ska eftersom vi har två.
Tja! Beställde en som ersatte den gamla transformatorn från Tyskland.

https://www.scheurich24.de/19-trafo-fuer-normstahl-ultra-ultra-s-garagentorantrieb.html

Funkade kanon med både support och leverans, tog ca 5 dagar så hade jag paketet på posten!

• Gilla
pv_1092
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.