Det där var ju elegant! Hur väl fungerar det?

Garderobssnickarn
A axel_n skrev:
Det där var ju elegant! Hur väl fungerar det?
Perfekt tycker jag.

Vad jag kan se så kommer allt i röret och inget i påsen. (Hittills är det framförallt spån från olika sågar jag har provat med). Lite halv långa svarvspån från delrin har jag ”matat” den med också.

men riktigt fint damm kan jag inte uttala mig om ännu.

Inget stopp i behållaren? Typ man öppnar spjället och rinner det inte ut och man får stå och gräva med en pinne för att få det att lossna?

jag ska nog kopiera detta framöver

Garderobssnickarn
A axel_n skrev:
Inget stopp i behållaren? Typ man öppnar spjället och rinner det inte ut och man får stå och gräva med en pinne för att få det att lossna?

jag ska nog kopiera detta framöver
precis, japp öppnar spjället i botten så rinner det ut. Men det beror ju säkert på en hel del vilken typ av spån det är. För min del kommer jag inte ha någon hyvel spån, utan finare spån från sågar och fräs.

Högst upp på spiroröret satte jag in ett T. Så om det skulle bli stopp kan jag öppna där och peta lite med en pinne.tänkte även göra det locket genomskinligt så jag kan se när det är fullt.

men jag ska återkoppla när jag har kört med lösningen ett tag till.

Automatiskt system för rengöring och tömning med tryckluftscylinder, spånfläkt och filter i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här har jag löst det, har också automatisk rengöring å tömning. När man stänger av sugen så öppnas spjället med tryckluftscylinder och en spånfläkt startar å suger ut spånen. Samtidigt så startar den lilla blå fläkten och blåser luft genom filtret och tryckluft blåser utanpå filtret.
Detta fungerar otroligt bra

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.