Utnyttjat prisgarantin två gånger utan problem, Norrköpingsbutiken. Ena gången köpt varan på Bauhaus innan jag såg billigare i annan butik, andra gången innan köp, visade dem annons där en vara såldes billigare än hos dem.
 
D
Jag tror nog att det de sa i butiken stämmer helt enkelt. Några andra hade väl utnyttjat prisgarantin innan dig (eller så hade Bauhaus själva koll på konkurrenternas priser) så på populära varor sänker de helt enkelt priset tillfälligt på kampanjvaror hos andra, för att matcha det priset. Inte alltid de skyltar om, utan man får helt enkelt en "glad" överraskning i kassan (om man inte hade prisgaranti i åtanke vill säga).

Som sagt, köp först och utnyttja garantin efteråt. Jag har utnyttjat prisgaranti både på Bauhaus och Hornbach utan problem.
 
Har ganska nyligt utnyttjat den. Köpte 2st karmar 80x200. 595:- på Bahaus. Visade på mob att K-rauta hade för 479:-. Fick igen mellanskillnaden och 12% utan problem.
 
Antagligen har jag varit dum som inte betalt först, ja. Det jag skulle vilja veta dock är hur de hanterar dessa "smygsänkningar" eftersom de ju inte går och ändrar priser på hyllan och låter stora skyltar stå kvar med ett dyrare pris på. Det verkar ju rätt dumt om man vill sälja att skylta med ett dyrare pris än vad det faktiskt sen kostar i kassan...

Hornbach har jag också väldigt mycket bättre erfarenhet av när det gäller prisgaranti trots att de inte är lika "öppna" med att de har det tycker jag. På Bauhaus har de ju stora banderoller där de skryter över detta men det har jag inte sett på Hornbach.
Senast var det en B&D vinkelkap jag fick på prisgaranti på Hornbach och som de säger 10% extra som tack för att jag upplyser dem om att de inte var billigast... Hornbach har ett en väldigt mycket generösare garanti då de inkluderar kampanjer och webb-butiker också såg jag nu när jag läste den på webben: http://www.hornbach.se/cms/sv/se/mi...i/lagprisgaranti/lagprisgaranti_detaljer.html

Nä, tack och adjö Bauhaus, nu blir det bara Hornbach hädan efter!
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
D
Ja, jag gillar också Hornbach's garanti bättre. Men vad gäller Bauhaus, så sänker de väl helt enkelt priset i systemet men då det är en tillfällig prisändring för att matcha konkurrenters priser, så skyltar de inte om i butiken. Att de tar ett lägre pris i kassan än vad de skyltar är ju inte något som de flesta kunder klagar över och Bauhaus kanske inte har något jätteintresse av att skylta med de där låga priserna, då det för deras del inte är inköpta för någon kampanj. De kanske är nöjda med att det står ett högre pris och att inte så många köper dem, trots att i de själva verket är billiga och kanske "fynd". Bauhaus kanske vill sälja så få som möjligt till det priset, om du hänger med på vad jag menar...
 
Ja, antagligen är det ju så... Det känns ju bara som de står där och ändrar pris medan man väntar på att de ska bestämma sig för det är ett väldigt knappande på datorn, ringande och papper som ska fram.
Jag tror dock inte det är så utan nog precis som du säger, DIY_freak, de har fått in en prisgaranti och sen är de snabba att "central-sänka" så inte fler ska få 12% utan bara 4kr och så väntar de ut konkurrenten istället...
 
Jag har inte haft problem med prisgarantin hos Bauhaus. Se bara till att handla märkesvaror, dvs sådant som andra också säljer. Deras udda tyska fabrikat lär de inte få konkurrens på. Som tur är kör de inte med Elgigantentricket, dvs att låta tillverkaren märka varan med ett för Elgiganten unikt modellnummer, så kan man inte hävda att andra säljer samma vara billigare.
 
Jag förstår inte vad du är missnöjd med, de har en garanti att du ska kunna köpa varan billigast hos dem, och det har du ju fått göra?

Det är ju precis det som prisgarantin innebär: De säger "vi är billigast".
 
Nerre skrev:
Jag förstår inte vad du är missnöjd med, de har en garanti att du ska kunna köpa varan billigast hos dem, och det har du ju fått göra?

Det är ju precis det som prisgarantin innebär: De säger "vi är billigast".
Då ska de inte raljera med någon %-sats, utan enbart kort och gott "vi är billigast"
Det är ju precis det TS har stört sig på, och det skulle störa mig med!
 
Men procentsatsen där är ju det man får OM de nån gång råkat vara dyrare än nån konkurrent.

Men att gå dit i förhoppningen att få köpa grejen med 12% rabatt är väl lite väl...?

Tanken med garantin är ju att man inte ska behöva gå och leta i förväg var den är billigast. Finns den på Bauhaus så köper man där. Sen OM det i efterhand visar sig att den funnits billigare nån annanstans så kan man få ersättning. Men det normala ska ju vara att den är billigast, inte att man får 12% extra rabatt.
 
D
Jo, det är väl klart du har rätt egentligen... men det har ju blivit lite så bland de som är riktigt "prismedvetna" att när det är kampanj på något man vill ha, så försöker man hitta det DYRARE på något av varuhusen som har prisgaranti, så man får den EXTRA BILLIGT där. Så det är inte så svårt att förstå att TS blev besviken när den inte var dyrare hos Bauhaus och han dessutom kände det som om de ändrade priset "medan han väntade".
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Nerre skrev:
Men procentsatsen där är ju det man får OM de nån gång råkat vara dyrare än nån konkurrent.

Men att gå dit i förhoppningen att få köpa grejen med 12% rabatt är väl lite väl...?

Tanken med garantin är ju att man inte ska behöva gå och leta i förväg var den är billigast. Finns den på Bauhaus så köper man där. Sen OM det i efterhand visar sig att den funnits billigare nån annanstans så kan man få ersättning. Men det normala ska ju vara att den är billigast, inte att man får 12% extra rabatt.
Det var ju just det att den VAR dyrare på Bauhaus men jag var dum nog att påpeka det INNAN jag betalade. Eftersom jag hade upptäckt att den var dyrare på Bauhaus ansåg jag mig ha rätt att få den 12% billigare än hos konkurrenten, vilket de ju lovar... Dock så ändrade de priset så den blev billigare (4 kr billigare) på Bauhaus under tiden jag var där så då blev jag blåst på min 12% "rabatt"...
 
Skulle nog säga att du hade inte köpt varan.... Utan du gav Bauhaus ett tips om att du kunde köpa den billigare och de sänkte priset.....

Vad jag förstår så gäller bara prisgarantin om man redan köpt en vara..... Som jag gjorde med min klippo gräskloppare som jag fick ner ca 1000 kr på bauhaus men detta sa jag först efter att jag fått kvittot i handen
 
Antagligen så hade du fått varan till det lägre priset om du hade köpt den utan att säga nåt. Det var troligen ändrat i kassa-systemet men inte ute i butiken.

Men annars vet du ju till nästa gång att du ska betala först och få tillbaka pengar sen om du hittar den billigare.
 
Nerre skrev:
Men annars vet du ju till nästa gång att du ska betala först och få tillbaka pengar sen om du hittar den billigare.
Nästa gång går jag till Hornbach! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.