2013

I denna filmen syns även en Orrskär 27 med dubbla Volvo-4or, samt min gamla Bayliner 185 BR.

Sorry för allt video-spammande, men är det inte det vi alla behöver nu såhär års?
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
Bidrar med en bild från vårens sjösättning. Allt handlar om perspektiv om man vill ha en stor båt :)
En vit bil som ser ut att dra en stor motorbåt på en trailer i ett hamnområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
Ser tungt ut... :)
 
bara 2200 kg, alltså laglig då det är ett efterfordon :)
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
Det blev ju en båtfilm 2020 oxå. Hoppas den gillas av er?

 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
När jag ändå är här, så bjuder jag på en hoppochlekfilm med min båt oxå.
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
G gusvo085 skrev:
bara 2200 kg, alltså laglig då det är ett efterfordon :)
Får en V90 D3 dra det? Är det en AWD?
 
Hade som sagt en Fjordling 17 som jag totalrenoverade med ny akterspegel, förstärkta knän mm. Körd med en Yamaha 115 och den gjorde ca 45 knop. Ångrar lite att jag sålde den, så jäkla coolt när man får lyft och rider på sista halvmetern av skrovet.

Den här filmen ger mig lite ståpäls..... (men min båt är inte med)

 
Sjösättning snart... längtar!
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
Sjösättning snart... längtar!
Äntligen
 
  • Båt i sele lyfts av kran för sjösättning mot molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, imorgon är det dags.
Motorbåt på trailer redo för sjösättning med polermaskin och förlängningssladd på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En annan var ute redan i mitten av april :cool:sen for jag iväg på jobb, och tur är väl det för det har varit skräpväder ända sedan dess:rofl:
 
  • Motorbåt förtöjd vid kaj med vindkraftverk och klarblå himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
Bestämde tid med Marinan där jag har förvaringen igår... så nästa vecka blir det plums - lagom till värmen kommer förhoppningsvis
 
Var nere och skulle titta till båten och städa ut under motorutrymmet då varvet har lyft ur motorn för en rejäl service/renovering.
Åkte mina 17 mil enkel väg för att inse att varvet ställt båten i en inhägnad jag inte hade tillgång till :(
 
Båtproblem.
För några år sen krävde båtklubben (indirekt, kommunens krav) att vi skulle deklarera vad båten var målad med på botten.
Då jag ägt båten i många år och aldrig målat den själv, skrev jag just det i deklarationen.
Målade även botten med en godkänd färg.
För att få lägga i båten i år ska jag intyga att den är sanerad (blästrad) eller aldrig varit målad.
Undersökningar har visat att blästring/slipning av gamla färg är sämre än att låta den sitta kvar och spärrmåla.
Svenska båtunionen rekommenderar att inte blästra.
Men vår kommun lyssnar inte på det örat, kommunen är tillsynsmyndighet över båtklubben, och klubben är ju skyldig att lyda det kommunen säger.
Jag har inte råd att få båten blästrad just nu, så jag får lägga den hos en kompis 100 meter från klubben, för kommunen har ju ingen koll på privata båtar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.