Johan Olsson skrev:
Armering är nästan viktigare än betongen i en gjutning! Så slängde i 3 tior och resterna av ett gammalt armeringsnät. Klossade upp och gjöt.

Murade ovanpå det med 19cm leca. 3 lager med 8mm armering i fogarna
Skall du fram med en bandvagn till bastun? :wow:

DSC_8172.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har isolerat med 5cm isolering, armerat, lagt ut 20mm golvvärmeslang och format. Har inte tänkt att använda slangen men om man någon gång ångrar sig och vill bygga om till inglasat så är den ju praktisk att ha där.

DSC_8170.JPG
Skapa konto

Borrade ner 10mm armering i muren som ansluter i plattan. Vill ju att min lilla mur ska sitta fast.

DSC_8175.JPG
Skapa konto

Allt är klart för gjutning. Väntar bara på att solen ska gå ner så luftfuktigheten går upp. Det ska ju inte vara solsken, vind eller för torrt när man gjuter. Tur man bor som man gör, inte många grannar som skulle uppskattat en tombola mitt i natten...

DSC_8203.JPG
Skapa konto

Det gick långsammare att blanda betong än jag tänkt mig så det blir en delad platta.

Plattan lutar 12mm per meter från huset.
Jag har lagt skiffersten i betongen. Sen har jag gjort rent stenen med en nästan torr svamp.
På plattan så ligger det kvar en del lösa småsten som gör att det ser grövre ut än det är.

Redigerat:
  • Gilla
stice och 2 till
  • Laddar…
Johan Olsson skrev:
Det gick långsammare att blanda betong än jag tänkt mig så det blir en delad platta.
Ett tips är att hyra en tvångsblandare, vilket får upp tempot avsevärt. Hanterbara upp till 200liter och blandar på tre minuter!

Uteplatsen under användande. Tack för trevligt sällskap ni som var där... :cool:

DSC_9258.JPG
Skapa konto

• Gilla
Mossen stefan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.