Finns det någon godkänd lösning för att förhindra att småbarn drar ut en sladd från ett vägguttag?
Vi har en liten ligist som ständigt drar ur en skarvsladd från väggen och det finns inte någon bra alternativ plats att ha den på.
Förstår problematiken med att den inte får vara fast installerad men samtidigt har jag ett problem att lösa, någon mellanväg?
Vi har en liten ligist som ständigt drar ur en skarvsladd från väggen och det finns inte någon bra alternativ plats att ha den på.
Förstår problematiken med att den inte får vara fast installerad men samtidigt har jag ett problem att lösa, någon mellanväg?
Du får väl säga till på skarpen, det fungerar på alla normala småbarn.Tekniker skrev:Finns det någon godkänd lösning för att förhindra att småbarn drar ut en sladd från ett vägguttag?
Hellre att barnen drar ut stickkontakten istället för en bristfällig stickkontakt som sitter kvar och blottar strömförande kablar.
De är sällan de drar i själva stickkontakten utan de drar hellre i själva kabeln
De är sällan de drar i själva stickkontakten utan de drar hellre i själva kabeln
Alla barn går att lära om man är tillräckligt tydlig och säger till på skarpen är väl ditt resonemang..? Att säga att det är bara å säga till på skarpen är lite att slå in öppna dörrar.E elmont skrev:
Men vi kanske kan hålla oss till sakfrågan och lämna uppfostransbiten till familjeliv?
Medlem
· Västernorrland
· 10 963 inlägg
Tror nog att det är enklare att gömma det på nåt vis så barnet inte ser det. Ingen ide att krångla till det för tiden går fort....
Medlem
· Västerbottens län
· 17 924 inlägg