Finns det någon godkänd lösning för att förhindra att småbarn drar ut en sladd från ett vägguttag?

Vi har en liten ligist som ständigt drar ur en skarvsladd från väggen och det finns inte någon bra alternativ plats att ha den på.

Förstår problematiken med att den inte får vara fast installerad men samtidigt har jag ett problem att lösa, någon mellanväg?

Ställ något framför eluttaget, en möbel el. dyl.

• Gilla
udihow och 1 till
  • Laddar…
Tekniker Tekniker skrev:
Finns det någon godkänd lösning för att förhindra att småbarn drar ut en sladd från ett vägguttag?

Vi har en liten ligist som ständigt drar ur en skarvsladd från väggen och det finns inte någon bra alternativ plats att ha den på.

Förstår problematiken med att den inte får vara fast installerad men samtidigt har jag ett problem att lösa, någon mellanväg?
Du får väl säga till på skarpen, det fungerar på alla normala småbarn.

• Gilla
udihow och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Försök med en 10månaders.

• Gilla
Hep och 2 till
  • Laddar…
Jag har försökt med ett flertal, dels egna och dels andras och det har aldrig varit nått större problem. Även en 10 månaders vill hellre vara din vän och inte din ovän.

E elmont skrev:
Trevlig ton..

• Gilla
Tekniker
  • Laddar…
Ibland är ju sanningen lite bitter.

• Gilla
udihow och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Ibland är ju sanningen lite bitter.
Så enligt dig är problemet alla har med små barn, som neddragna krukor etc bara dåligt föräldraskap. Bra då vet vi! :crysmile:

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Hellre att barnen drar ut stickkontakten istället för en bristfällig stickkontakt som sitter kvar och blottar strömförande kablar.

De är sällan de drar i själva stickkontakten utan de drar hellre i själva kabeln

Tekniker Tekniker skrev:
Så enligt dig är problemet alla har med små barn, som neddragna krukor etc bara dåligt föräldraskap. Bra då vet vi! :crysmile:
Vart har jag påstått det??? Läs inte in sker som inte finns i texten. För hur du är som förälder har jag ingen aning om. Dock vet jag att även små barn går att lära.

• Gilla
Gud_ och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Vart har jag påstått det??? Läs inte in sker som inte finns i texten. För hur du är som förälder har jag ingen aning om. Dock vet jag att även små barn går att lära.
Alla barn går att lära om man är tillräckligt tydlig och säger till på skarpen är väl ditt resonemang..? Att säga att det är bara å säga till på skarpen är lite att slå in öppna dörrar.

Men vi kanske kan hålla oss till sakfrågan och lämna uppfostransbiten till familjeliv?

K Knight skrev:
Hellre att barnen drar ut stickkontakten istället för en bristfällig stickkontakt som sitter kvar och blottar strömförande kablar.

De är sällan de drar i själva stickkontakten utan de drar hellre i själva kabeln

Stickkontakten är det inte nått fel, skulle vilja ha en kåpa eller liknande som försvårar utdragandes, som en barnsäkring typ?

Undrar om någon sån lösning finns?
Vit väggkontakt med sladd inkopplad och önskemål om barnsäker kåpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tommib
Ställ en plastback framför och fyll den med sand. Kan vara en bra idé att limma igen locket så att du slipper få all sand på golvet.

Tror nog att det är enklare att gömma det på nåt vis så barnet inte ser det. Ingen ide att krångla till det för tiden går fort....

hålade plåtband har löst många problem åt mig
Rulle med hålat plåtband, användbart vid byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Protte

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.