vi håller på med vår 3 årings rum.... tänkte ha denna tapet från midec.... som fond vägg resten av väggar i vitt..... Möbler blir nog en valnöts byrå och sängen får stå på ben.... liten himmelsäng till.... sen får det vara öppna ytor...

skrivbord behöver hon inte än....

• visa_bild_thumb.gif
andreashedblom skrev:
Vi håller just på att inreda vår dotters rum (snart 1 år), och har hittills valt följande:

Tapet: Dottie (av Thomas Sandell, från Måleributiken)
[länk]

Byrå: Snow (av Thomas Sandell, från Asplund)
[länk]

Pall: Flower (av Eero Koivisto, från Offect)
[länk]

Inte direkt barnmöbler - men ändå lite mjuka och trevliga i formen, och så känns de rätt tidlösa och kanske kan hänga med ett tag.

>Andreas
Wow, vilka fina val ni gjort!

dasjo skrev:
.

Ska göra en tavla av tyget "World" från Prestigious Textiles UK.
Hur ser det tyget ut? Länk?

birgi skrev:
Hur ser det tyget ut? Länk?
Har inte hittat det på nätet, men det finns på både Åhlens och NK i Stockholm. Tog en bild istället.

• world.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi ska börja fixa barnens rum nu i dagarna. Vi kommer måla väggarna vita + ena kortväggen gul. Sen kommer vi att ha en original tapet från 60-talet på en bit av ena långväggen. Skiss + lite grejer jag vill ha i barnens rum finns i min blogg under märkning Barnkammaren.

http://hoom-sthlm.blogspot.com/

dasjo skrev:
Har inte hittat det på nätet, men det finns på både Åhlens och NK i Stockholm. Tog en bild istället.

Jaså den! :) Exakt det tyget hänger i en av mina söners rum. Gjorde en jättetavla, spände upp tyget på frigolitskiva!

Har just börjat, så här är planen, temat Natur utgår från nattlampan:

- Varmgrått målat golv (lättstädat)
- Varmgula väggar.
- Målad bård, vitt tak.
- Rullgardin/plisségardin, starkare gul.

- Nattlampa stor flugsvamp (30x40)
- Platsbyggd utdragssäng (mdf, pga sluttande tak + takstol), målad som trä, kanske björk?
- Gardin fäst i sluttande taket, grön organza m påsydda sidenlappar i grönt + rosa; blad o blommor. Går att dra för och göra "koja" vid sängen.
- Sänglampor m Ikeas spindelnät som petskydd.
- Minibord + stolar, helst m leksaksförvaring. Tips???
- Ikea sittkudde Kelig, i form av gosig groda.
- Bef hemvävd trasmatta, gult, grönt, mörkrött o creme.
- Platsbyggd minigarderob mellan vägg o takstol. Ev dörrar från köksserie?
- Mysbeslysning/nattbelysning Blimp Ikea, ger stjärnor o planeter i taket.

Tänkte ev göra djurschabloner på väggarna, i så fall med glansig gul färg / lack, så att de inte syns så mycket utan blir lite hemliga. Vill locka fantasi o lek.

Bård-idé, ev svart o guld, t ex text från dikt el barnrim?

halloy skrev:
Vi ska börja fixa barnens rum nu i dagarna. Vi kommer måla väggarna vita + ena kortväggen gul. Sen kommer vi att ha en original tapet från 60-talet på en bit av ena långväggen. Skiss + lite grejer jag vill ha i barnens rum finns i min blogg under märkning Barnkammaren.

[länk]
Vilken färg gul? Har du koden?

Pesco skrev:
Vilken färg gul? Har du koden?
Nops, vi har inte köpt färgen än. Men det ska bli en varmgul nyans.

Tipsa gärna :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.