B Bullerdrabbadkille skrev:
Tack för tips! Du har ögat för detta med mattor hör jag, det är ull från nya zeland berättade säljaren. Tror den kallas bukhara eller något sådant.. har du något spontant tips på stil(typ/mönster som fjärilar medaljonger/färger osv) som skulle passa vår matta? Tänker mig en avlång i haölen alltså, fast det har nog redan sagts.
Gå på auktionet! Börja tex med Bukowskis nätauktioner men lägg inte bud förrän du inspekterat mattan IRL.

Jag tror det blir bra med fåtöljer. De går även att flytta och vrida på beroende på om det är musik och film eller om ni vill umgås på annat sätt.

Det ser lite kalt ut på väggarna. Mer tavlor och gärna något mjukt material som tyg förbättrar akustiken i rummet för musiken.

• Gilla
Bullerdrabbadkille och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag tror det blir bra med fåtöljer. De går även att flytta och vrida på beroende på om det är musik och film eller om ni vill umgås på annat sätt.

Det ser lite kalt ut på väggarna. Mer tavlor och gärna något mjukt material som tyg förbättrar akustiken i rummet för musiken.
Ja just flexibiliteten är tilltalande. Det stämer att det är för kalt, speciellt väggen bakom behöver något dämpande och det har att göra med att vi kört fast mes möblwringen

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Och förresten, om vi nu kör på fötööjlösningen, hur skulle ni tänka om att matcha ihop dessa; ska det vara samma sort/samma färg eller material, eööer blir det bättre att mixa hej vilt? Den röda är ett arvegods som man faktiskt sitter otroligt bra i, så jag vill nog ha den kvar trots den udda färgen.

• Tre svarta moderna fåtöljer och en matchande fotpall i en möbelaffär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Alt: Uppsättning olika fåtöljer och fotpallar i ett möbelvaruhus, blå och beige toner, med en person sittandes i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Röd arvegods läderfåtölj med knappar och en inbyggd fotpall, på ett svart orientaliskt matta, i ett vardagsrum.
    Skapa konto
  • Röd arvegods fåtölj med svart kudde i ett vardagsrum, bredvid en vit soffa och en akustisk gitarr.
    Skapa konto
Blandad kompott ger mer hemtrevligt intryck - och jag är ingen fan av inredningstidningar där inredningsdesigner är inblandad.
Bild 1 ser inte vidare bekväm ut.
Utgå från den ärvda röda som är jättefin. Laminon är underbar och är lättplacerad och lättflyttad. 2 ex av denna ger lite struktur. (Bilden visar en fusklamino, förmodligen till lägre pris.) Fotpallen stort plus för den som uppnått lite ålder.

• Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.