Min såg finns i gävle som reservdels maskin nu! Motor är stum och jag har fått tag i en annan bandsåg! Den som vill ha den får hämta den.
Nya gummin på hjulen, ny drivrem m.m.

Mvh
Patrik

Jag har samma modell av sågen .
Jag blev irriterad på det rillade borde-n, ska man såga något som inte är rakt som ett streck kan man ge sig fn på att rillorna hakar i.
Jag fyllde rillorna med "stålplast" , alltså ett hårt 2 komponentspackel så att bordet är numera slätt.
Rekommenderas!

• Gilla
Wedde63 och 1 till
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Jag har samma modell av sågen .
Jag blev irriterad på det rillade borde-n, ska man såga något som inte är rakt som ett streck kan man ge sig fn på att rillorna hakar i.
Jag fyllde rillorna med "stålplast" , alltså ett hårt 2 komponentspackel så att bordet är numera slätt.
Rekommenderas!
Jag kontrollerade bordet med en stållinjal och konstaterade att det är långt ifrån plant! Därför tänker jag slänga bordet och ersätta med en stadig plywoodskiva.

Jag har precis fått tag på en såg som heter BS-614 med artikelnummer 40-5577. Någon som vet om den är likadan som ovanstående eller har tillgång till en manual för den?

Tack på förhand!

annanofdoom annanofdoom skrev:
Jag har precis fått tag på en såg som heter BS-614 med artikelnummer 40-5577. Någon som vet om den är likadan som ovanstående eller har tillgång till en manual för den?

Tack på förhand!
har ingen bandsåg från CO men en pelarborr från 80-talet. Mailade deras kundtjänst och fick manualen i pdf samma dag. Så testa att höra av dig med modell och artikelnummer till dom.

• Gilla
annanofdoom
  • Laddar…
annanofdoom annanofdoom skrev:

Tack på förhand!
den är definitivt mycket lik , kanske identisk.
Denna (länken ) stämmer med dina artikelnummer.
min såg saknar märklappen men ser identisk ut , förutom att min inte har nyckelströmbrytare utan tryckknappar för av/på.
https://www.klaravik.se/auktion/produkt/bandsag-156/
( Se tredje bilden )

Här kommer manualen om än på Engelska.

• Instruktionshäfte för band såg och skivslip med bild av verktyget, svartvit, tre hål för arkivering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Exploderad vy, delarlista, mekanisk, komponenter, monteringsinstruktioner, pappersblad, svartvitt.
    Skapa konto
  • En katalogsida med upp och ned text: tillbehör till bandsågar, slipning och metallkapning. Prislista och produktnummer ingår.
    Skapa konto
  • Bild på instruktionsmanual sida, verktyg användning, säkerhetsinformation, svartvita bilder, text, trehålsband.
    Skapa konto
  • Instruktionsbok, snickeri, bilder på arbetsstycke och bandsåg, text, säkerhetsguide, tekniska specifikationer, vänd sidledes.
    Skapa konto
  • Instruktionsblad med text och bilder, tratare delar, monteringsanvisningar, svartvitt.
    Skapa konto
  • Säkerhetsregler för bandsåg-/skivslipmaskin, jordningsinstruktioner, förlängningssladdar; informationsblad på mörk bakgrund.
    Skapa konto
  • Instruktionsmanual för elverktyg med säkerhetsregler och huvudfunktioner. Bilden är roterad och svartvit.
    Skapa konto
  • Gilla
Frittjof och 4 till
  • Laddar…
Hej lyfter tråden då jag letar blad till denna. Satt inget på så jag har ingen aning om vad som kan funka.
Etikett på grön maskin, "Bandsåg", tekniska specifikationer, tillverkningsår 1999, CE-märkt, Qingdao Electric Co.
Skapa konto

Då tar du och öppnar sidan, tar ett snöre och lägger runt hjulen exakt, mäter av och ringer någon verktygsfirma och frågar

• Gilla
_KirderF_
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Då tar du och öppnar sidan, tar ett snöre och lägger runt hjulen exakt, mäter av och ringer någon verktygsfirma och frågar
Man skulle gärna vilja ha en bruksanvisning

K _Fredrik_ skrev:
Hej lyfter tråden då jag letar blad till denna. Satt inget på så jag har ingen aning om vad som kan funka.
[bild]
Är det en Clas Ohlson såg
K _Fredrik_ skrev:
En bruksanvisning är aldrig fel
K _Fredrik_ skrev:
En manual är ju aldrig fel men orkar du inte ringa Clas Ohlson är tipset att lägga ett snöre över skivorna och mäta vettigt. Kombinera det med en sökning på modellen EBAS312. Ofta med dessa maskiner har en hel uppsjö tillverkare gjort samma maskintyp och då kan man hitta data den vägen. Jämför din mätning med de data du finner (jag bifogar en bild jag själv fann när jag googlade lite). Verkar det stämma vet du vilken bladlängd och bredd som är aktuell att beställa.

• Skärmdump av en webbsida visande bandsågsinformation: modell, motor, blad och skärhastighet.
    Skapa konto
Tusen tack. Hitta blad till den 2240mm lång ska den vara.

Tack för bilden, googlade själv men missa den i flödet. 👌

• Gilla
Jesper Ronn
  • Laddar…
K _Fredrik_ skrev:
Maila COs kundtjänst, jag fick manual till en pelarborr från 85 samma dag jag skickade frågan.

• Gilla
annanofdoom
  • Laddar…
Hur är sågarna jämfört med andra märken? De dyker upp med jämna mellanrum men jag kan inget om bandsågar så vill ha ett hum. Det jag spontant gillar ör hur breda arbetsstycken man verkar få genom sågen.

Planerad användning är mindre hobby, från figurer i mdf till att att skapa enstaka faner och klyva tunnare gods etc.

Z z_bumbi skrev:
Hur är sågarna jämfört med andra märken? De dyker upp med jämna mellanrum men jag kan inget om bandsågar så vill ha ett hum. Det jag spontant gillar ör hur breda arbetsstycken man verkar få genom sågen.

Planerad användning är mindre hobby, från figurer i mdf till att att skapa enstaka faner och klyva tunnare gods etc.
Bra kvalitet till priset

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.