Nu ersatte du fel klipp så det med glappet på balkongdörren försvann.
Anledningen till att det är mindre glapp i fönstret är för att det har öppnats betydligt färre antal gånger samt att man inte drar igen en utåtgående dörr med det om det t.ex blåser samt att handtaget sitter i en annan höjd.
Hoppe handtaget är även en ganska stor hävarm då dom handtagen är lite längre än många andra handtag.
Det är inget att oroa sig över.

1 123abc skrev:
Nu ersatte du fel klipp så det med glappet på balkongdörren försvann.
Anledningen till att det är mindre glapp i fönstret är för att det har öppnats betydligt färre antal gånger samt att man inte drar igen en utåtgående dörr med det om det t.ex blåser samt att handtaget sitter i en annan höjd.
Hoppe handtaget är även en ganska stor hävarm då dom handtagen är lite längre än många andra handtag.
Det är inget att oroa sig över.
Fixade videorna nu, tack för påpekandet! Jag kommer ta med barnlåset och dörrbromsen. Hoppas det är enkelt att ta ut barnlåset från balkongdörren. Går det även att spänna till dörrhandtaget så att den inte sitter så löst

K kevinh skrev:
Fixade videorna nu, tack för påpekandet! Jag kommer ta med barnlåset och dörrbromsen. Hoppas det är enkelt att ta ut barnlåset från balkongdörren. Går det även att spänna till dörrhandtaget så att den inte sitter så löst
Handtagsspärren lossnar när du skruvar bort handtaget (du får vrida den översta plattan på handtaget för att komma åt skruvarna).
Det är inte handtaget som sitter lös utan det är det spel (glapp) som finns i spanjoletten.

• Gilla
kevinh och 1 till
  • Laddar…
Hej, jag kollade balkongdörret och identifierart felet på balkongdörren. Dörrbromsen binder in till en liten mojäng som i videon. Denna ska tydligenpresas upp mot kanten så kraftigt att det utgör en bromsande kraft. Däri problemet som du ser på videon. Vad ska jag göra för att fixa detta vet ni?

Enklast är att köpa en ny dörrbroms och byta ut den som sitter i dörren.
Du kan testa att göra rent dörrbromsen och ta bort eventuellt smörjmedel och skit och hoppas att den börjar fungera.

• Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.