S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 093 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 093 inlägg
Jag håller på att renovera dotterns sovrum, och då har vi rivit bort de gamla masonitskivorna på 2 innerväggar, på andra sidan väggarna är det fina väggar och nytapetserat, så de ska jag inte göra något åt. Masoniten sitter fastspikad med spik som går igenom reglarna och sticker ut cirka 1 CM på andra sidan.
Bocka spiken är inte aktuell, då blir det snudd på omöjligt att riva andra sidan i framtiden om det ska göras. Så klippa eller kanske kapa? Vad säger experterna, skulle gissa att det är minst 150 spikar.
Bocka spiken är inte aktuell, då blir det snudd på omöjligt att riva andra sidan i framtiden om det ska göras. Så klippa eller kanske kapa? Vad säger experterna, skulle gissa att det är minst 150 spikar.
Produkter som diskuteras: "hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Tigersåg med metallblad
http://www.jula.se/catalog/verktyg-.../elektriska-multiverktyg/multiverktyg-010644/
Bra till mycket annat också.
Bra till mycket annat också.
Medlem
· Norrbotten
· 585 inlägg
Jag hade haft en kompis som hållt uppe en skiva som skydd, och kört vinkelslip tror jag. Eller tiger som ovan med ett dyrare metallblad
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 093 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 093 inlägg
Det låter lite konstigt med masonit i badrum, det tycker jag med. Men är det en våtrumsmatta håller den tätt oavsett vilken vägg den är limmad på.SueCia skrev:
Kör med ett multiverktyg för att kapa spiken om du måste.
(Sätter du 12mm gips behöver du kanske inte bry dig om dem alls, om du får upp skivan exakt där den ska vara, bara att trycka till med en gummiklubba, det förutsätter givetvis att spiken sticker rakt ut från regeln ).
Redigerat av moderator:
Produkter som diskuteras: "Ändavbitare"
Ändavbitare
Ändavbitare, även kända som nappavbitare, är ett verktyg som är utformat för att klippa ledningar och trådar. Verktyget är oftast utformat med korta, skarpa käftar som kan komma åt trådar och ledningar på trånga platser.
Läs mer