S
Jag håller på att renovera dotterns sovrum, och då har vi rivit bort de gamla masonitskivorna på 2 innerväggar, på andra sidan väggarna är det fina väggar och nytapetserat, så de ska jag inte göra något åt. Masoniten sitter fastspikad med spik som går igenom reglarna och sticker ut cirka 1 CM på andra sidan.

Bocka spiken är inte aktuell, då blir det snudd på omöjligt att riva andra sidan i framtiden om det ska göras. Så klippa eller kanske kapa? Vad säger experterna, skulle gissa att det är minst 150 spikar.
 
Kan du inte dra ut spiken? En rejäl hovtång och en kofot!
 
Tigersåg med metallblad
 
S
Spiken håller ju fast masoniten i den nyrenoverade badrummet, så den lär vara kvar :)
 
Jag hade haft en kompis som hållt uppe en skiva som skydd, och kört vinkelslip tror jag. Eller tiger som ovan med ett dyrare metallblad
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
SueCia skrev:
Spiken håller ju fast masoniten i den nyrenoverade badrummet, så den lär vara kvar :)
Har du masonit på väggar i ett nyrenoverat badrum?
 
SueCia skrev:
Spiken håller ju fast masoniten i den nyrenoverade badrummet, så den lär vara kvar :)
Har du masonit i ett nyrenoverat badrum??
 
S
vectrex skrev:
Har du masonit i ett nyrenoverat badrum??
Renoverades före jag köpte in mig i huset. Men ja, det är matta limmad på befintlig masonit.
Antar av era reaktioner att döma att masonitväggar inte lämpar sig i badrum?
 
Jag begriper inte. Du vill inte dra ut spiken för att den håller fast masonit på andra sidan också? Är det rätt uppfattat?
 
S
Det är spetsen på spikarna som håller fast masoniten i badrummet som sticker ut genom reglarna, därför måste dom vara kvar eftersom väggen rasar in annars.
 
I
SueCia skrev:
Renoverades före jag köpte in mig i huset. Men ja, det är matta limmad på befintlig masonit.
Antar av era reaktioner att döma att masonitväggar inte lämpar sig i badrum?
Det låter lite konstigt med masonit i badrum, det tycker jag med. Men är det en våtrumsmatta håller den tätt oavsett vilken vägg den är limmad på.
Kör med ett multiverktyg för att kapa spiken om du måste.
(Sätter du 12mm gips behöver du kanske inte bry dig om dem alls, om du får upp skivan exakt där den ska vara, bara att trycka till med en gummiklubba, det förutsätter givetvis att spiken sticker rakt ut från regeln ).
 
Redigerat av moderator:
Ändavbitare:
images.jpeg
 
  • Gilla
OlaDah
  • Laddar…
Vinkelslip överlägset snabbaste valet å bra mkt billigare än att köra multicuttern.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
I
TommyJ skrev:
Vinkelslip överlägset snabbaste valet å bra mkt billigare än att köra multicuttern.
Problemet är gnistbildning, annars, javisst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.