7 144 läst · 17 svar
7k läst
17 svar
bästa tvätt och sköljmedlen? 2011
Sida 1 av 2
Jag ska snart inviga det nya livet, och tvättstugan... Med andra ord ska jag tvätta, vilket flera säger sig vilja sepå hur jag ska lyckas med detta för första gången.
Vill ju helst inleda det nya livet med de bästa produkterna. Har någon sett tester för iår som gallrar bort de sämre produkterna ?
Vill ju helst inleda det nya livet med de bästa produkterna. Har någon sett tester för iår som gallrar bort de sämre produkterna ?
du kan ju börja med att skippa sköljmedel för det är ingenting man behöver överhuvudtaget.
Håller helt med blecktrumman om sköljmedlet. Det är bara onödigt med kemikalier i kläderna och naturen.
Annars kan jag tipsa om Ocean. Det är enormt drygt och effektivt, det dubbeldryga kan man köpa en hink av och det räcker i evigheter, även när man har småbarn. Man får hem till dörren och slipper handla på lääänge. Deras miljövänliga fläck- och blektillsats är supereffektiv! Har barn som kletar massor på kläderna så det används flitigt!
http://webshop.oceanshop.se/sv/product/189/Dubbeldryg-Oparfymerad-4-5kg
Sedan är ju det allra bästa att man har en effektiv tvättmaskin oxå.-..
Annars kan jag tipsa om Ocean. Det är enormt drygt och effektivt, det dubbeldryga kan man köpa en hink av och det räcker i evigheter, även när man har småbarn. Man får hem till dörren och slipper handla på lääänge. Deras miljövänliga fläck- och blektillsats är supereffektiv! Har barn som kletar massor på kläderna så det används flitigt!
http://webshop.oceanshop.se/sv/product/189/Dubbeldryg-Oparfymerad-4-5kg
Sedan är ju det allra bästa att man har en effektiv tvättmaskin oxå.-..
Fick en 10+liters hink med tvättmedel som vården och annat använder.
Borde väl vara relativt bra krav ställda på hoppas jag.
Inriktad på vittvätt men höll man sig till 40grader så funka färgat utan bekymmer sades det.
Inväntar testresultatet som nu är i torktumlaren.
Borde väl vara relativt bra krav ställda på hoppas jag.
Inriktad på vittvätt men höll man sig till 40grader så funka färgat utan bekymmer sades det.
Inväntar testresultatet som nu är i torktumlaren.
Jag har börjat köra med flytande (tror det är Ariel) och det funkar jättebra. Eller Willys för färgade kläder, det håller färgerna bra. Brukar i första hans köpa det som är märkt med astma och allergiförbundets symbol, i andra hand svanen. Har tyvärr inte hittat något sköljmedel som är astmamärkt, tycker ett bra sköljmedel verkligen gör skillnad.
Lite rättning av mig själv. Jag har hittat sköljmedel som är astma och allergimärkta, men inget av dom är bra. Kan också avråda från skona och neutrals tvättmedel. De tar bort färgerna på kläderna men fläckarna är kvar.
Vad heter detta tvättmedel?Yrrol skrev:
Vissa av oss måste använda sköljmedel för att över huvud taget kunna bära kläder, och där har jag hittat ett billigt sköljmedel som faktiskt funkar väldigt bra för mig...
Min mor brukar köpa tvättmedel (18 kg hink) och tvättförstärkare från Tvättex som funkar väldigt bra på allt från fintvätt till hårt smutsade mekaroveraller, det är Miljömärkt och rekommenderas av Astma- och Allergiförbundet.
Min mor brukar köpa tvättmedel (18 kg hink) och tvättförstärkare från Tvättex som funkar väldigt bra på allt från fintvätt till hårt smutsade mekaroveraller, det är Miljömärkt och rekommenderas av Astma- och Allergiförbundet.
på vilket sätt menar du att du måste använda sköljmedel? Vad jag vet tillför det inte kläderna nånting förutom parfym? Det sköljer inte på något vis ur kläderna bättre än rent vatten om nu någon tror det.LillaMini skrev:Vissa av oss måste använda sköljmedel för att över huvud taget kunna bära kläder, och där har jag hittat ett billigt sköljmedel som faktiskt funkar väldigt bra för mig...
Det är nog bara en vanesak................Det är ju därför de tillverkar det för att få sälja det och det är klart folk blir så vana med det så de inte klarar sig utan det................