Den skall släppas om en månad enligt InetData. Var där igår och köpte mig en S5, S6 skulle kosta 6.500kr och det verkade inte vara mycket mer skillnad än att den är tystare och lite snabbare. Vilket jag inte bryr mig om eftersom den ändå får jobba när vi inte är hemma.

Drog igång den igår och den skannade av hela huset på 170kvm och körde igenom allt utan ett enda problem! Rörde sig väldigt försiktigt och smidigt runt allt och välte inte ens våra golvljusstakar som står på golvet (lite större varianter dock). La in en rysmatta som röd zon då denna har lång lugg. Samt drog begränsningslinjer vid ytterdörrar och altandörrar så den inte smiter ut och städar altanen när dessa är öppna. :crysmile:

Väldigt nöjd! Får väl se hur stabilt det funkar i längden... :)
 
Vi köpte vår S5 för snart 6 veckor sedan.
Fortfarande otroligt nöjda, kör den 3 dagar i veckan och nu har den totalt städat
1849kvm på 1821 minuter.
Filterbehållaren behöver jag tömma en gång i veckan, då sköljer jag även rent dammbehållaren och filtret, sedan får det torka över natten.
Har inte gjort rent borsten någon gång, men det kanske vore dags att göra det snart.
Appen är riktigt bra, gillar verkligen att man kan se precis var den städat och vilken yta.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Kul! :)

En fråga, får ibland ”Cant upload the map due to lite connection speed. Check your network”.
Och då är routern ändå bara några meter ifrån...

Är det något du märkt av?
 
C crazytok skrev:
Kul! :)

En fråga, får ibland ”Cant upload the map due to lite connection speed. Check your network”.
Och då är routern ändå bara några meter ifrån...

Är det något du märkt av?
Nä, det har nog inte hänt, vad jag minns:)
 
R
Stora skillnaden som jag ser mellan s5 och s6 är ju hur mycket bättre styrningen med appen är. :D
 
Berätta?
 
Jag vann en Xiaomi här på forumet i julas. Vi är väldigt nöjda med våran. Att den kör yttervarv och läser av rummet och därefter systematiskt betar av det är både effektivt och innebär att inget missas. Med två hundar får jag tömma behållaren ofta och även rensa borsten på hår, men det är nog likadant på andra märken vad jag förstått.

Moppfunktionen har jag inte testat så där kan jag inte uttala mig.

Jag upplever att mängden fint damm, dvs sånt man ser på tv och andra plana ytor har minskat mycket.
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Kul! :)

En fråga, får ibland ”Cant upload the map due to lite connection speed. Check your network”.
Och då är routern ändå bara några meter ifrån...

Är det något du märkt av?
Får samma då och då men inget jag bryr mig om då det "fixar sig självt".
 
Ah det har väl egentligen ingen betydelse. Det är nu i början då man tycker det är kul att kolla på kartan hela tiden som man blir irriterad... den fortsätter ju fortfarande att jobba som den ska! :)
 
R
C crazytok skrev:
Berätta?
Man kan spara zoner så man slipper rita upp de varje gång.
Slippa magnetlister då du kan göra virtuella väggar i appen på mattor och krukor m.m
Den vet var den befinner sig så trycker du att den ska städa köket så kör den direkt till köket.
Den kan hantera flera våningar.
Tystare dammsugning
Effektivare städning tack vare ny algoritm.

Om man funderar på s5 eller s6 så tycker jag att s6 är den man ska satsa på iaf.
 
Ja spara zoner hade ju varit bra, men det är ju en mjukvarugrej. Känns inte omöjligt att det kan komma i en uppdatering? Om inte, så går det att lösa i Home Assistant, om man nu använder det vill säga.

Magnetlister behövs inte, för virtuella väggar och förbuds zoner fungerar utmärkt på S5.

S5 vet även var den befinner sig, så om den är i tv-rummet och jag vill få den att köra till köket o städa funkar hur bra som helst. Förutsatt att du inte Lyfter dit den då, för då tappar den navigeringen. Den måste köra dit själv.

Hantera flera våningar har jag inte en aning om, har 1-plans hus så det kvittar för min del. :)

Tystare städning spelar inte heller någon roll då den kör när jag inte är hemma. Tycker inte den låter så fasligt mycket ändå. Inte mer än vår vanliga dammsugare som ändå är extra tyst. Dessutom gillar jag nog att den låter lite, för då hör jag att den suger ordentligt. :p

Summa sumarum, om det bara är ovannämnda små skillnader så tycker jag verkligen inte att den är värd 2.000kr extra!
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Vi köpte vår S5 för snart 6 veckor sedan.
Fortfarande otroligt nöjda, kör den 3 dagar i veckan och nu har den totalt städat
1849kvm på 1821 minuter.
Filterbehållaren behöver jag tömma en gång i veckan, då sköljer jag även rent dammbehållaren och filtret, sedan får det torka över natten.
Har inte gjort rent borsten någon gång, men det kanske vore dags att göra det snart.
Appen är riktigt bra, gillar verkligen att man kan se precis var den städat och vilken yta.
Nu är den 9 månader och har städat 6200 kvm.
Nu funkar den inte som den ska länge:cry:
Den städar helt enkelt inte hela ytan utan tycker den är färdig halvvägs?
Batteriet är fortfarande väldigt bra.
Är det någon annan som haft samma problem?
 
Prova ta bort kartan och låt den skapa en ny och se om det gör susen?
 
C crazytok skrev:
Prova ta bort kartan och låt den skapa en ny och se om det gör susen?
Jag har inte ”map saving mode” på, så jag vet inte hur man tar bort den?
Men jag kanske ska prova med den aktiverad.
Såhär ser det ut när allt fungerar,
Skärmdump av en städrobotapp som visar en fullständig karta över en rengjord yta på 82 kvadratmeter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och såhär ser det ut nu,
Skärmdump av RoboRock-appen med en karta över ett städat område, batteristatus och städtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ok, märkligt... prova om du kan göra någon reset på den eller liknande?

Har du googlat problemet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.