P Paxman skrev:
Vi köpte en Flexbox "Karl" paketbrevlåda för drygt ett år sedan och är mycket nöjda med den. Dock har posten börjat bli blöt i den på sistone. På deras hemsida skriver de:

"Flexbox är generösa vid bedömning av garantier, vi hjälper hellre än stjälper. Vi har alltid personliga relationer med våra kunder eftersom vi inte arbetar med mellanhänder som ska ta våra beslut. Standard som gäller är tre års funktionsgaranti, något annat behöver du inte." samt "Vi besvarar e-post inom 24 timmar vardagar".

Jag mailade dem för fyra dagar sedan och har ännu inte fått något svar. :rolleyes:
Vi har flexbox (enklaste modellen) och har tidigare med framgång tätat den med hjälp av silikon. Det är själva lösa delen med namnet på som läcker. Drar man silikon i skarven där så blir det tätt.
 
  • Gilla
Paxman och 1 till
  • Laddar…
S Sackaros skrev:
Vi har flexbox (enklaste modellen) och har tidigare med framgång tätat den med hjälp av silikon. Det är själva lösa delen med namnet på som läcker. Drar man silikon i skarven där så blir det tätt.
Jag har inte kunnat identifiera exakt var vattnet kommer in, men det du beskriver är klart huvudmisstänkt. Dock vill jag inte kludda med några egna lösningar innan garantitiden gått ut, så jag avvaktar svar från Flexbox.
 
T
P Paxman skrev:
Jag har inte kunnat identifiera exakt var vattnet kommer in, men det du beskriver är klart huvudmisstänkt. Dock vill jag inte kludda med några egna lösningar innan garantitiden gått ut, så jag avvaktar svar från Flexbox.
Hej!

Hur gick det med er förfrågan till Flexbox? Vi har en Flexbox Karl och vår post blir också blöt vid minsta regn...
Är det någon idé att försöka få den åtgärdad?
 
T Testarn skrev:
Hej!

Hur gick det med er förfrågan till Flexbox? Vi har en Flexbox Karl och vår post blir också blöt vid minsta regn...
Är det någon idé att försöka få den åtgärdad?
Jodå, jag fick ett svar efter sex dagar. Dock visade det sig, när jag synade lådan ordentligt, att det fastnat någon liten grej mellan luckan och stommen. Det var inte uppenbart när man kikade på den utan lupp, så att säga. Med grejen borta var posten torr, även efter regn.

Nu tycker jag dock att det känns lite fuktigt i lådan igen...så jag funderar på ifall det inte är ett kondensproblem. Vår brevlåda är svart och står i östläge, så med hög luftfuktighet, kyligt på natten och sedan stark morgonsol kan jag tänka mig att det blir en del kondens på insidan. Jag funderar på att se ifall jag kan isolera insidan med typ liggunderlag och se ifall det gör någon skillnad.
 
T
P Paxman skrev:
...
Nu tycker jag dock att det känns lite fuktigt i lådan igen...så jag funderar på ifall det inte är ett kondensproblem. Vår brevlåda är svart och står i östläge, så med hög luftfuktighet, kyligt på natten och sedan stark morgonsol kan jag tänka mig att det blir en del kondens på insidan.
...
Tack för svaret!
Då ska jag kolla vår brevlåda igen. Tror inte att det sitter något ivägen för luckan men man vet aldrig.
Vår låda är ljusgrå och står i norr så kondensbildning känns inte troligt för oss.
Vi har mest sett det efter några dagar med regnväder.
 
S
Jaha, hittade flexbox på nätet och tyckte den såg intressant ut.

Men nu ser jag här att den lådan ska man akta sig för. Den läcker och man får inga svar från säljaren som bara finns på internet.

Jag får leta vidare.

Såg i något test att en låda som heter Biggi Original blev testvinnare. Någon med erfarenhet av den?
 
S Snickerick skrev:
Jaha, hittade flexbox på nätet och tyckte den såg intressant ut.

Men nu ser jag här att den lådan ska man akta sig för. Den läcker och man får inga svar från säljaren som bara finns på internet.

Jag får leta vidare.

Såg i något test att en låda som heter Biggi Original blev testvinnare. Någon med erfarenhet av den?
Biggi finns i flera olika storlekar och utföranden men är dyra.
Fick ett tips för många år sedan om att köpa en vit brevlåda för då slipper man tvestjärtarna.
Söker själv efter en ny nu för i min gamla läcker det in vatten nu. Rostat...
 
S
Kollade på biggi, uppfattade de som dålig kvalitet.
Blev en från Berglund istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.