K kayen85 skrev:
Snyggt, vilken fabrik:) Verkar funkat bra med ritningarna?
Ja, det funkade riktigt bra. Funderar på att göra några bord till i sommar!
 
  • Gilla
kayen85
  • Laddar…
GunnarBengtsson GunnarBengtsson skrev:
Ja, det funkade riktigt bra. Funderar på att göra några bord till i sommar!
Kul att höra Gunnar, bedriver du nån verksamhet eller har du bara en stor familj? =)
 
  • Gilla
GunnarBengtsson
  • Laddar…
K
K kayen85 skrev:
Kul att höra Gunnar, bedriver du nån verksamhet eller har du bara en stor familj? =)
Ser ut som nån form av minigolfbana i bakgrunden på hans bilder åtminstone.
 
  • Gilla
kayen85 och 1 till
  • Laddar…
Så stor familj skulle vara jobbigt! :)

Jag är med i Askims Bangolfklubb, och driver glasscafé och bangolfbana ute på Askimsbadet utanför Göteborg. https://askimsbadet.se/
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
GunnarBengtsson GunnarBengtsson skrev:
Så stor familj skulle vara jobbigt! :)

Jag är med i Askims Bangolfklubb, och driver glasscafé och bangolfbana ute på Askimsbadet utanför Göteborg. [länk]
Kul med golf. Är jag i närheten någon gång så ska jag titta förbi, gå en bana och ta en fika på borden
 
  • Gilla
Olsenelm
  • Laddar…
K kayen85 skrev:
Hej,

Tänkte dela med mig av mitt lilla sommarprojekt till den som vill bygga ett bänkbord. "bänkbord.zip" innehåller ritningar och materiallista för två varianter, en "dubbel" på 3 m och en "enkel på 1,8 m. Det finns ritningar på alla enskilda delar samt en sammansättningsritning. Skruv väljs enl. tycke och smak.

Ladda gärna upp en bild på era färdiga resultat om ni vill.

Håll till godo!
Tack för utmärkt ritning!

Men visste borde vagnsbulten var 90 mm om den ska försänkas helt och hållet.

Rödmålad träpicnicbord på veranda, husvägg, fönster, växter, lugnt utomhusliv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kayen85
  • Laddar…
Kire87 Kire87 skrev:
Tack för utmärkt ritning!

Men visste borde vagnsbulten var 90 mm om den ska försänkas helt och hållet.

[bild]
Snyggt med lite färg på, bra jobbat! Ja 90mm vagnsbulten kanske funkar bättre med tanke på hålkantstrycket 👍
 
K kayen85 skrev:
Hej,

Tänkte dela med mig av mitt lilla sommarprojekt till den som vill bygga ett bänkbord. "bänkbord.zip" innehåller ritningar och materiallista för två varianter, en "dubbel" på 3 m och en "enkel på 1,8 m. Det finns ritningar på alla enskilda delar samt en sammansättningsritning. Skruv väljs enl. tycke och smak.

Ladda gärna upp en bild på era färdiga resultat om ni vill.

Håll till godo!
K kayen85 skrev:
Hej,

Tänkte dela med mig av mitt lilla sommarprojekt till den som vill bygga ett bänkbord. "bänkbord.zip" innehåller ritningar och materiallista för två varianter, en "dubbel" på 3 m och en "enkel på 1,8 m. Det finns ritningar på alla enskilda delar samt en sammansättningsritning. Skruv väljs enl. tycke och smak.

Ladda gärna upp en bild på era färdiga resultat om ni vill.

Håll till godo!
Tack för fantastiska ritningar. Det var en fröjd att bygga efter dem. Vi är imponerade av att du fått med alla detaljer. Vi byggde en på en och en halv dag inkl inköp av material. En komplettering från oss är att bra monteringsskruv är 6x70 och 6x80. Vi valde dessutom vangsbult 90mm.
 
  • Gilla
kayen85
  • Laddar…
K kayen85 skrev:
Hej,

Tänkte dela med mig av mitt lilla sommarprojekt till den som vill bygga ett bänkbord. "bänkbord.zip" innehåller ritningar och materiallista för två varianter, en "dubbel" på 3 m och en "enkel på 1,8 m. Det finns ritningar på alla enskilda delar samt en sammansättningsritning. Skruv väljs enl. tycke och smak.

Ladda gärna upp en bild på era färdiga resultat om ni vill.

Håll till godo!
K kayen85 skrev:
Hej,

Tänkte dela med mig av mitt lilla sommarprojekt till den som vill bygga ett bänkbord. "bänkbord.zip" innehåller ritningar och materiallista för två varianter, en "dubbel" på 3 m och en "enkel på 1,8 m. Det finns ritningar på alla enskilda delar samt en sammansättningsritning. Skruv väljs enl. tycke och smak.

Ladda gärna upp en bild på era färdiga resultat om ni vill.

Håll till godo!
 
  • Träpicnicbord med bänkar utomhus, soligt, gräsmatta, växthus och leksaker i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
dfl och 1 till
  • Laddar…
P Perblo763 skrev:
Tack för fantastiska ritningar. Det var en fröjd att bygga efter dem. Vi är imponerade av att du fått med alla detaljer. Vi byggde en på en och en halv dag inkl inköp av material. En komplettering från oss är att bra monteringsskruv är 6x70 och 6x80. Vi valde dessutom vangsbult 90mm.
Hej,
Tack för det, och tack för bra input. Fantastiskt kul att se alla bänkar som ploppar upp runt om i landet 👌
 
Tack för ritningen!
Blev perfekt!

Totalkostnad på 1900kr är svår att slå för vad man får.
 
  • En tom träpicknickbord på en gräsmatta framför en röd tegelvägg, ser regnigt och molnigt ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård med grönt gräs, äppelträd, en bänk och lampa på en gråmulen dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
D Daniel Linde skrev:
Tack för ritningen!
Blev perfekt!

Totalkostnad på 1900kr är svår att slå för vad man får.
Wow, prisvärt och vackert bord du skapat. Kul att du är nöjd med ritningarna👍 Bra jobbat!
 
  • Gilla
Daniel Linde och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Jag byggde ett snyggt bänkbord igår! Tack så mycket för ritningarna!
 
  • Gilla
Daniel Linde och 2 till
  • Laddar…
F Flomi skrev:
Hej!

Jag byggde ett snyggt bänkbord igår! Tack så mycket för ritningarna!
Pics or it didn't happen! ;)
 
  • Gilla
kayen85
  • Laddar…
F Flomi skrev:
Hej!

Jag byggde ett snyggt bänkbord igår! Tack så mycket för ritningarna!
Kul att höra 👌
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.