2 193 läst · 21 svar
2k läst
21 svar
Badrumsvägg mot murstock
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 841 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 841 inlägg
Helt vanlig 13mmH Hellan10 skrev:
När inspektören var på plats så visste han inte om det va ok men han återkom och skrev även i utlåtandet/protokollet att det va tillåtet men vanlig pappbeklädd ur brandsynpunkt.
Vår plattsättare ville även ha vanlig pappbeklädd för han sa att folien sitter bättre på den än våtrumsgips med glasfiberväv
Pratade med sotaren idag som tyckte vi skulle spackla upp murstocken och kakla rätt på. Skönt
Hur gör man då med tätskiktet på denna vägg? Hade tänkt köra med folie på resten av rummet men kan man kombinera rullat och folie eller vad tycker ni är smartast?
Hur gör man då med tätskiktet på denna vägg? Hade tänkt köra med folie på resten av rummet men kan man kombinera rullat och folie eller vad tycker ni är smartast?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 396 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 396 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 396 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 396 inlägg
Bara för att man får köra utan folie betyder inte att man måste. Jag är egentligen inte den du ska lyssna allt för mycket på men jag skulle se folie som enda alternativet här. Eventuellt kan man behöva byta lim eller välja rätt lim för att fungera överallt, det är lite av en djungel av produkter och alternativH Hellan10 skrev:
Ja det är inte helt självklart. tack för råd!Rickard. skrev:Bara för att man får köra utan folie betyder inte att man måste. Jag är egentligen inte den du ska lyssna allt för mycket på men jag skulle se folie som enda alternativet här. Eventuellt kan man behöva byta lim eller välja rätt lim för att fungera överallt, det är lite av en djungel av produkter och alternativ