Det är också därför de knappt har någon omsättning, eftersom de pysslat med badrumsrenovering i andra företag åren innan. Ett företag sätts i konkurs, ett annat tar vid.

En annan faktor i det hela är ju att all kommunikation med dem efter att offert godkänts sker genom en speciell kommunikationsportal. De äger denna själva, och när de kursar ett företag stängs denna ner och en ny portal startas som ett annat bolag. Det innebär att det inte sker någon mailväxling som kan sparas på något sätt, och när de vill ta bort konversationen kan de göra det själva. Ett tips om man haft med dem att göra är att skriva ut hela konversationen så att man har kvar den, om det skulle behövas bevisning senare. Bestäm ingenting över telefon utan se till att få det skriftligt, helst via vanlig mail.

Men hur många konkurser har de bakom sig? Jag hittade bara en (vilket är två för mycket).

Det är oklart, jag har inga säkra uppgifter på det. Men som det skrivs är den som går att få bekräftad avseende det förra en för mycket. Jag har dock tagit bort blogginlägget avseende detta då det tydligen bröt mot reglerna. Vill någon ha mer information går det bra att kontakta mig via privat pm.

Vilken förvaltningsrätt har alla dessa ärenden? Jag har kollat med Förvaltningsrätten både i Stockholm och Göteborg men de fick ingen träff, varken på org nr 556764-4181 eller 556730-5668.

Det org nummer som inte har gått i kk lär du ju inte hitta någonstans. Det andra är ju med tanke på registrerad address troligen inte i KK vare sig i Gbg eller Stockholm. Har dock inte koll på exakt var domstolarnas gränser går.

Förvaltningsrätten i Linköping har iaf hand om mitt ärende, jag misstänker att de har övriga med.

Jag har på TS begäran redigerat ett av de företagsnamn som nämns i första inlägget, det hade blivit fel. Jag har även raderat ett inlägg från AndersPS som uppmärksammade det felaktiga namnet.

/moderator

Jag skulle vilja komma i kontakt med dig Varningför hanterverkare. Nu kallar Badrumsmäklarna sig för Starteam AB.

Jag ser ingen koppling mellan de bolagen på ex. allabolag.se eller ratsit. Vad har du för underlag?

Jag blev kontaktad av en säljare från Badrumsmäklarna (all melj kom från en badrumsmäklaradress) men när offerten kom så så var den från Starteam AB.Jag har kollat på Creditafe men hittar inget samband heller men det finns. Tjänsten minoffert.se som är det digitala kommunikationsverktyg som Starteam AB använder sig av har samma ägare som Badrumsmäklarna.

Redigerat:
Om jag får gissa lite (och kan ha helt fel). Så skulle jag tro att Starteam i så fall är ett av de företag som "mäklas" av badrumsmäklarna.

Badrumsmäklarna kan omöjligen ha egna hantverkare på alla de orter de hävdar att de jobbar på, de har sannolikt en massa företag anknutna som de samarbetar med. Offerttjänsten är troligen det verktyg de har för att dels kunna hålla någon minimal kvalitetskontroll på deras partners, dels för att registrera hur mycket affärer de genererar och som de skall få in arvode för.

Personligen har jag väldigt svårt att se finessen med att anlita en mellanhand av den här typen, jag ser inte vad de tillför mer än en kostnad.

Jag har raderat inlägg av medlemmen morotssoppa, som hade fyllt i falska uppgifter i sin profil.

• Gilla
Andreas Lundgren
  • Laddar…
Hej
Jag hade anlitat badrumsmäklarna i augusti och de är inte klara med mitt badrum är. Även om det står 15 dagar. Försökt nå dem men de hänvisar alltid till entreprenören som de anlitar. Vad ska man tänka på nu när man sitter i klistret med dem och ska betala? Badrummet blev heller inte bra men det bryr dem sig inte om, även om jag har ringt x antal gånger. De säger att jag bara ska ta det med entreprenören, som i sin tur använder sig av svart arbetskraft, men det är en annan femma. Entreprenören har iallafall förstört vårt parketgolv och satt kakel snett och vi har kommit överens om prisavdrag med entreprenören men hur det kommer ske blir spännande då all betalning ska gå via badrumsmäklarna. Tips önskas gärna "Varningförhantverkare".

Lägg gärna upp bilder. Vad är det som fortfarande inte är färdigt?

Hoppar in här för att dela med mig av den information jag hittat i samband med att vår entreprenör, Starteam AB, gått i konkurs.
Badrumsmäklarna är ju inte i dagsläget registrerade som det utan det orgnr de har på sin webb är kopplat till Anders Krahner Konsult AB, och gentlemännen i styrelsen för detta bolag sitter även i styrelsen för Byggmäklarna Sverige AB, som det verkar gå sådär för och är de som mäklade vårt uppdrag till Starteam, som nu konkat och startat upp nytt som Starteam Sweden AB. Och yes, de sitter även i styrelsen för Struktursystem Sverige AB som äger varumärket Minoffert.

Därmed inte sagt att det finns några dåliga avsikter i Byggmäklarnas agerande utan de är ju egentligen bara externa säljare till andra entreprenörer, men det visar ju på en tydlig brist i att köpa en tjänst av en mäklare, där mäklaren ger väldigt seriöst intryck men du har desto svårare att skaffa dig en bild av entreprenören innan arbetet sätter igång. I vårt fall gick all åt fanders så fort entreprenören tog vid och Byggmäklarna gjorde faktiskt ett försök att byta entreprenör, utan framgång dock och det var väl då som vår renovering egentligen skulle avbrutits, men eftersom säljaren egentligen såg sig klar med sitt jobb och entreprenören inte satt igång än så satt vi lite grand fast i ingemansland.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.